Toon posts:

inbel bezet na installatie tweede netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik durf het bijna niet te vragen na het lezen van gelijkaardige topics maar ik kom er echt niet uit.

ik heb altijd 1 netwerkkaart gehad in mijn oude pc1 nu steek er een tweede netwerkkaart in en gebruik ik pc1 als server. netwerkkaart 2 is verbonden met een switch, terwijn netwerkkaart 1 verbonden is met mijn ethernetmodem adsl alcatel speedtouch home.

nu werkt mijn configuratie van windows xp pro niet.
mijn ondernomen stappen:
=in netwerkverbindingen heb ik twee lan connecties die selecteer ik beide en ik maak een netwerkbrug
=ik kies nieuwe verbinding om mijn internetconnectie te configureren en doorloop al de stappen
=ik kies in eigenschappen van de netwerkbrug welke adapter er verbinding maakt met andere pc's en toch lukt het niet.

enig idee?

dit is een beeld van mijn config
Afbeeldingslocatie: http://img482.imageshack.us/img482/6744/test8ea.png

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 23:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
het lukt me nu om volledig via het bedraad netwerk een verbinding te vragen alleen komt er iets raar voor.

wanneer ik de kabel van de tweede netwerkkaart die verbonden is met de switch uit trek en er weer insteek herstelt hij niet automatisch de verbinding maar moet ik zelf naar ^alle verbindingen gaan, de verbinding uitschakelen in weer inschakelen.
is dit normaal?

nu zou ik alleen nog met airport basis station willen inplaatsen, moet die daarvoor de wan of de lan poort gebruiken om hem te verbinden met de switch, ik dacht de wan, maar het wil niet lukken

Verwijderd

Topicstarter
verspreid ip adressen stond nog aan dit heb ik afgevinkt en alles werkt nu

alleen versta ik nog altijd niet dat ik na het uittrekken van een kabel manueel opnieuw de verbinding moet herstellen....