Toon posts:

Olympus E-20 kwaliteit zit vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Op school heb ik een Olympus Camedia E-20 uitgeleend (enkele keren al), en het toestel heeft altijd wel goed gewerkt.

Nu merkte ik laatst dat het ding, ongeacht de instellingen in het onscreenmenu, steeds prentjes maakt op de laagste resolutie: een jpg op SQ, of super quality. Dat resultaat is ver beneden de beloofde kwaliteit van 5 megapixels.

Het probleem is dat hij de instelling wel onthoudt (op de LCD-zoeker geeft 'ie wel degelijk weer dat ik bijvoorbeeld tiffjes ga maken), maar nooit doorvoert (op het secundaire schermpje bovenop het toestel houdt 'ie SQ aan; en die informatie is blijkbaar van toepassing.

Iemand ervaringen mee? De camera resetten naar fabrieksinstellingen (door het flitsknopje samen met het recordknopje in te houden) werkt niet.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 17:03
firmware al geflashed?

|>

Verwijderd

Topicstarter
Goede opmerking, maar ik kan nergens een download vinden voor dit (volgens mij outdated en al eventjes discontinued) toestel. Of zoek ik op de verkeerde plaats?

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
nu heb ik totaal geen ervaring met die camera, maar wel met olympus en wanneer ik ze een - meest lullige - vraag stel via e-mai, wordt ik altijd netjes geantwoord. olympus-europa weet - iig naar mijn ervaring - dat de klant nog steeds koning is. stuur dus gewoon een mailtje naar olympus, de kans dat zij je kunnen helpen is een stuk groter dan dat iemand hier je kan helpen, want zover ik weet heeft niemand hier een e-20.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Is er geen optie om de fabrieksinstellingen weer default in te laden?

Probeer anders eens een nachtje de accu er uit te laten terwijl je de cam in de aan stand hebt staan.

Misschien ook even kijken of er ergens een backup batterijtje in zit die je kunt verwijderen (in mijn 350D zit die in het batterijcompartiment maar bij de E-20 weet ik niet. Heb wel eens met een E-20 geschoten maar hier niet verder naar gekeken.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ben benieuwd, is het probleem opgelost ?
Pagina: 1