[Exchange 2003] mapi32.dll functioneert niet correct

Pagina: 1
Acties:

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01 10:53
Ik heb nu op me server de volgende toepassing draaien:
- windows 2003 as
- exchange 2003 SP1 (standard dus geen MSDN versie )
- SQL server 2000 SP4

Eerst draaide de server goed en was de exchange server goed benaderbaar vanuit het interne netwerk. (testopstelling omdat het MX record nog ontbrak)
Maar nadat ik SQL server 2000 icm SP4 geinstalleerd had, werkte exchange niet meer correct.
Ik kan nu de exchange server namelijk niet meer benaderen. Ook geeft die bij het openen van de enterprice manager een melding dat de mapi32.dll niet de juiste versie is.

Uiteraard heb ik gezocht in de eventlog en daar kwam ik de volgende fout tegen "q266418" .
Dit bleek dus een fout te zijn die erop wijst dat er zich een probleem voordoet tussen exchange en outlook, of exchange en sql server 200 zonder de nieuwste service packs.

Het rare is echter wel dat ik:
- geen outlook ooit geinstalleerd heb op deze server
- sql server 2000 voorzien heb van SP4 ( op de microsoft knowledge base stond dat dit de oplossing zou zijn )

Ook heb ik op google rondgekeken en de volgende dingen geprobeerd:
- mapi32.dll probeerd te fixen met fixmapi.exi ( in de system32 folder )
- exchange opnieuw proberen te installeren ( maar krijg bij installatie al een melden dat mapi32.dll niet de juiste versie is om goed te kunnen functioneren)
- mapi32.dll gedownload vanaf www.dll-files.com ( wat resulteerde dat zowel sql(mail functie in forum ) als exchange het niet meer deden)

Dus ik had gelukkig me oudere mapi32.dll van te voren opgeslagen en die weer terug gezet zodat in ieder geval me sql server nog correct werkt.

Ook is het misschien handig om te weten dat er zich nog geen gebruikers accounts bevinden in de exchange server dus alles kan en mag eraf als het echt nodig is.

Ik hoop dat dan van jullie mij advies kan geven wat precies te doen en mogelijk een oplossingen van dit probleem kunnen bieden.

met vriendelijke groet, jos

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

• rfoppen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 13:06
Probeer Exchange SP2 eens zou ik zeggen. Die overschrijft meen ik die .dll

Appels zijn geen peren

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01 10:53
heb nu SP2 geinstalleerd maar heb echter nog steeds geen successen geboekt. heb namelijk nog steeds het probleem dat sommige functies zoals imap4 en pop niet goed werken

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

exchange mag in SA-->

offtopic:
je titel heeft twee typo's: funcioneerd -->functioneert

[ Voor 64% gewijzigd door Lustucru op 25-02-2006 19:12 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• rfoppen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 13:06
CaVeFiSh schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 17:38:
sommige functies zoals imap4 en pop niet goed werken
Ik heb onlangs m'n glazen bol verkocht, dus weet niet precies wat voor foutmeldingen je krijgt. Als je die zou kunnen posten, kunnen we wellicht iets meer info verschaffen :)

Appels zijn geen peren