Toon posts:

geluid van de radio over draadloos naar de schuur

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik loop met het volgende idee in mijn hoofd, maar heb geen idee als het uitvoerbaar is :?

ik wil vanuit het huis naar mijn schuur (zo'n 12 meter verder op) radio kunnen luisteren, nu luister ik altijd radio continu maar die is via de "gewone antenne" bijna niet te ontvangen.

ik dus naar een bouwmarkt, want die had aanbieding met 2 kastjes die dat konden, maargoed kreeg niks alleen maar ruis, rommel dus.

maar nu heb ik hier nog een accespiont + client staan dus d8 ik gebruik ik die, alleen houd het daar op voor mij, ik weet dat geluid over ethernet kabel mogelijk is (dit gebruikten ze ook bij ons op school)

ik wou het als volgt aansluiten

in huis
radio met accespiont, dan 2 willikeurige draadjes pakken (voorbeeld: blauw en de oranje) die in de uitgang van de stereo waar normaal de boxen aan zitten, dan gewoon aan de andere kant rj45 laten zitten

in de schuur

client en dan vanaf die kabel naar de radio weet ik het niet meer, tulp stekkers aanzetten?

is dit mogelijk of is dit helemaal nix

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-02 18:47
Dat wordt niets vrees ik... Kun je niet beter naar internetradio luisteren, als je toch draadloos netwerk aanlegt?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:49

ralpje

Deugpopje

Dat gaat niet lukken. Over ethernet kabel lukt het, jah, omdat het dan gewoon een stroompje is. Draadloze stroom is nog steeds niet uitgevonden.
Als je draadloos wilt gaan verzenden zal daar een geschikt protocol bij moeten zitten, en WiFi is dat niet :)
klikkerdeklik Wellicht heb je hier wat aan?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Wat je kunt proberen is een flink stuk (3 mtr of zo) kabel op je coax aan te sluiten, eventueel via een antenne versterker. Die kabel zal gaan uitzenden en je kunt proberen om in de schuur af te stemmen. Werkt alleen niet als er een sterk lokaal station in de buurt van de coaxfreqentie van Continu zit.

edit: die oplossing van ralpje is wel sjiek.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 19:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm gaat een duur grapje worden dus, denk dat ik anders maar ff de schep er bij moet pakken, en ff een kabel gaan aanleggen :'(

Verwijderd

Topicstarter
kijk ik had eerst zo'n soort kastje alleen werkte die niet goed

http://koopjes.marktplaat...879%2F0B8GUt7A%3D%3D&df=1

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 19:52 ]

• ralpje
  • Laatst online: 23:49

ralpje

Deugpopje

Ik weet de exacte frequentie niet waar die dingen opzitten, maar volgens mij zit dat zo'n beetje in dezelfde band als een gemiddeld AP-tje, en heeft die frequentie vaak ook nog al last van interferentie (bijvoorbeeld van magnetrons e.d.)
De oplossing die ik in mijn eerdere post noemde, is een FM-zender, die op een normale FM-frequentie uitzendt, en dus gewoon met je tuner te ontvangen is.
Is dus officieel wel illegaal in Nederland, gezien het geringe bereik echter, is er niemand die het gaat ontdekken als je dat ding af en toe aan hebt staan. Natuurlijk wel ff een frequentie opzoeken waar nog geen ander station zit, zodat je niet de buren stoort als die toevallig net ff naar ClassicFM zitten te luisteren :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• MasterNL23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-02 22:13

MasterNL23

alias Japie

je kunt toch ook gewoon een 'oude' pc in de schuur zetten met wlan en dan internet radio luisteren via je draadloos netwerk

alleen is continu via internet wel 32Kbps :r

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-02 16:37

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 19:04:

in huis
radio met accespiont, dan 2 willikeurige draadjes pakken (voorbeeld: blauw en de oranje) die in de uitgang van de stereo waar normaal de boxen aan zitten, dan gewoon aan de andere kant rj45 laten zitten

in de schuur

client en dan vanaf die kabel naar de radio weet ik het niet meer, tulp stekkers aanzetten?

is dit mogelijk of is dit helemaal nix
Je wil dus een speakersignaal, versterkt door een versterker, aan twee willekeurige draadjes van je ethernetkabel knopen, en deze in een Wireless accespoint proppen? Dit gaat nooit werken. Of je sloopt je versterker, of je sloopt je accesspoint, of allebei. Accespoints werken op een heel andere manier, Je kunt niet zomaar ene willekeurig signaal erin stoppen en verwachten dat het ook op die manier weer eruit komt. Vergelijk het met een stopcontact, je kunt niet twee kabels in je stopcontact meppen, en deze in je accespoint stoppen, en verwachten dat er ook 230volt uit de ethernetpoort van je client komt.

Koop op marktplaats een ouwe receiver of een ghettoblaster! Veel minder gezeur.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

Topicstarter
ik had ook al ged8 dat het niet ging werken, maarja het viel te proberen. zal eens kijken hoe ik het probleem nu moet oplossen, een pc'tje in de schuur word nix, teveel stof. zal denk ik of een antenne op het dak moeten zetten, of een kabel door de grond heengooien

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Gewoon de antenne verlengen lijkt me idd het makkelijkst (en goedkoopst) :)

Use the Search Luke...

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:36

macnerd

No Apples please :-)

Misschien ook een optie om het signaal over het stroomnet te sturen, bv met de Devolo MicroLink dLAN Audio Adapter. Zie deze pagina voor winkels en webshops die de spullen verkopen.
Overigens zijn er meer merken die HomePlug apparaatjes verkopen (o.a. Netgear, Linksys, Sweex, MSI), wellicht hebben zij ook iets voor audio.

MacNerd

Verwijderd

Radio -> Server -> WLAN -> Client -> muziek

Dit allemaal via teamspeak :+ -> dus output van radio aansluiten op de mic van de geluidskaart van de 'server'. Dan op de client boxen en je hebt radio :)

edit:

Wel 2 pc's nodig dat wel. maar geluid heb je dan wel ;)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2006 23:15 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je hebt van Philiphs van die draadloze videozenders, die kunnen ook gewoon alleen geluid sturen. Zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://images.speurders.nl/images/10/1063/10631157_1_detail.jpg

Beetje wazige foto maar dit zijn ze wel. Had ze toen voor 70 euro bij de Makro gekocht. Bepaalde AP frequenties storen er inderdaad op, heel irritant.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Is een stukje van coax van 12 meter die snelste en goedkoopste manier ?
Misschien heb je dan een versterker nodig, maar wij thuis hebben hier er 4 tv's op, 50-60 meter coax, zonder versterker en doet het perfect.

[ Voor 3% gewijzigd door Shuisman op 25-02-2006 23:17 . Reden: typo ]

• BHQ
  • Laatst online: 20-02 15:28

BHQ

Die dingen van Grundig die je aanhaalt zouden opzich op zo'n afstand moeten werken, heb je ook de verschillende kanalen geprobeerd? Magnetrons en WLANs kunnen goed storen.

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

Yapser schreef op zondag 26 februari 2006 @ 12:08:
Die dingen van Grundig die je aanhaalt zouden opzich op zo'n afstand moeten werken, heb je ook de verschillende kanalen geprobeerd? Magnetrons en WLANs kunnen goed storen.
dat klopt, wlan, dect telefoons, magnetrons en die beeld/geluid zendertjes zitten allemaal rond de 2,4Ghz.

sommige draadloze inbraak detectooren zitten ook op de 2.4Ghz

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

Topicstarter
macnerd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 23:01:
Misschien ook een optie om het signaal over het stroomnet te sturen, bv met de Devolo MicroLink dLAN Audio Adapter. Zie deze pagina voor winkels en webshops die de spullen verkopen.
Overigens zijn er meer merken die HomePlug apparaatjes verkopen (o.a. Netgear, Linksys, Sweex, MSI), wellicht hebben zij ook iets voor audio.
hmm, dit is nog wel interessant, die home plug dingen voor het internet werkt ook goed, wie weet deze ook wel. zal eens kijken waar ik deze kan bestellen/uitproberen
En tja draadloos, heb zo'n beetje alles hier wel wat kan gaan storen, dect telefoon, linksys accesspiont, magnetron

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 12:39:
[...]

hmm, dit is nog wel interessant, die home plug dingen voor het internet werkt ook goed, wie weet deze ook wel. zal eens kijken waar ik deze kan bestellen/uitproberen
En tja draadloos, heb zo'n beetje alles hier wel wat kan gaan storen, dect telefoon, linksys accesspiont, magnetron
Als je niet teveel eisen steld aan de geluidskwaliteit kun je ook gewoon een walki-talkiset kopen van 20 eur, de zendknop vastkitten/solderen aan de ene kant, en er zelf een line-ingang op modden...

27Mhz, stuk minder in gebruik dan de 2.4Ghz band, en sterker bereik. (ja, je hoort misschien af en toe een verdwaalde vrachtwagenchaffeur of een amateur met een leuke linair, maar verder)

Je kan hetzelfde ook doen met een babyfoon, zo'n setje dat via het lichtnet werkt. Ook te koop voor 20 eur oid gok ik, voor 5 eur op een rommelmarkt.

Of gewoon een 12m lang kabeltje ingraven en in schuur de speaker hangen en een elcheaop versterkertje in huis.

Of natuurlijk gewoon je coax (cai) verlengen, das de meest handige en effectieve manier.... Een zend- ontvangstoplossing als bv die philips setjes of accespoints.. voor dat geld zou ik gewoon even de schep ter hand nemen.

[ Voor 27% gewijzigd door DJSmiley op 26-02-2006 15:47 ]

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-02 16:37

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Wat doen jullie toch moeilijk?
Afbeeldingslocatie: http://www.thakral.com/products/panasonic/images/panrxfs60_b.jpg

Zon ding is toch overal wel te vinden.. kunnen prima tegen stof, en radio luisteren gaat er geweldig op!

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

Topicstarter
mentalmadnizz schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:12:
Wat doen jullie toch moeilijk?
[afbeelding]

Zon ding is toch overal wel te vinden.. kunnen prima tegen stof, en radio luisteren gaat er geweldig op!
ja das waar, maar continu is niet zo sterk als een 538 of een veronica, die zijn landelijk, en continu komt niet verder dan groningen, friesland, drente.
Pagina: 1