[Cardreader] Probleem met Salland geheugenkaartlezer

Pagina: 1
Acties:

• Iliares
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik heb pas geleden een cardreader gekocht namelijk de Salland geheugenkaartlezer. Ik krijg dit ding dus niet aan de praat en ik heb hier ook al een topic over geopend bij het supportforum van Salland maar daar hebben ze blijkbaar geen zin om te reageren :? :? Ik heb even een gedeelte van mijn topic bij Salland hieronder gezet:
Ik heb dus de geheugenkaartlezer van Salland tegelijk met de rest van mijn pc besteld. De pc doet het prima en ook alle andere bulk-producten die erbij zaten..en ja, de card reader was ook bulk. Geleverd in een simpel plastic tasje.

Ik heb nog nooit eerder een cardreader gehad en heb er ook nog nooit een geinstallerd. Nu is deze cardreader geleverd met 2 zwarte draden aan de achterkant die ik in de usb(?) ingangen (gele vierkante ingangen) heb gedaan (samen met een vriend van mij die me had geholpen met de assemblage van de pc).

Nu doet de cardreader het dus niet en hij wordt niet herkend door de pc of ik kan hem gewoon niet uit de lijst bij apparaatbeheer halen (want het is een OEM-product). Er brandt dus geen lampje en daarom vroeg ik mij af of er geen voedingsstekkertje aangesloten moet worden (ik snap niet waar want ik zie geen gaten).

Ook vond ik het raar dat er geen drivers meegeleverd waren. Betekent dit dus dat drivers niet noodzakelijk zijn of dat er gewoon iets misgegaan is met de levering??

Nu, 2 weken later, doet de cardreader het dus nog steeds niet en ik begin het langzaam irritant te vinden
Misschien ook handig om te weten, mijn pc specs:

AMD 64 3700+
1 gig Kingston Dual channel
Gigabyte Ga-K8nNF-9
WD 250GB S-ata
Gigabyte 6800GS
Winxp Pro + SP1

Kan iemand me misschien helpen?

Alvast bedankt _/-\o_

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

heb je je USB aansluitingen al eens getest, met bijv een geheugen stick of digicam?

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-02 00:09

mace

Sapere Aude

Gele vierkante ingangen :?

Deze stekker:
Afbeeldingslocatie: http://www.xkeys.com/pigraphics/grxkeys/usb-432.jpg

moet in deze poort (zwarte rechthoekige):
Afbeeldingslocatie: http://www.ultimatepcrepair.com/files/usb1.jpg

Zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.umbc.edu/oit/sans/helpdesk/articles/images/usb_port.jpg

Als het zo zit dan is het goed.

Even voor de duidelijkheid :P

[ Voor 4% gewijzigd door mace op 24-02-2006 18:42 ]

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

1é Cardreader aansluiten kan het vaak voorkomen dat je niets ziet, totdat je er een geheugen kaartje in steekt, dat al geprobeerd ?

2é Probeer het eens op een andere usb aansluiting, nog geen resultaat probeer dan 3é.

3é Plaats eens een USB muis op de USB poort, als deze wel werkt dan heb je kans dat de Cardreader een DOA is, defect dus.

4é Als laatste zou je kunnen proberen om de cardreader te proberen op een andere pc.

Conclusie :

Werkt de muis en de cardreader niet op jouw moederbord maar wel op een ander moederbord dan kan het zijn dat je usb uitgangen defect zijn of de usb drivers niet correct heb geinstalleerd.

Heel veel succes!

Edit :

Natuurlijk !
Gele vierkante ingangen !

Onboard, een Interne USB card reader :)

De aansluiting hoort van links naar rechts te zijn :

* * * *
rood wit groen zwart

Dit is even snel uit mijn hoofd maar volgens mij moet dit zo kloppen :)

Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/3228/usb3ao.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door -Thunder- op 24-02-2006 19:04 ]

Blij Met Wilco

• Iliares
ok, ik ga dalijk even alle aansluitingen controleren, maar zijn die 2 kabels echt alles wat ik nodig heb? Geen drivers en voedingsstekker?

@ iedereen: bedankt voor de reacties tot nu toe (maar ik snap heus wel hoe je een usb-apparaat moet aansluiten :P )

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Het zijn inderdaad 2 kabeltjes , eigenlijk 2 stekkertjes die van je cardreader af komt.

Hierbij heb je geen voedingskabel of drivers nodig, waarom geen voedings kabel ? : Simpel .. Usb geeft uit zich zelf al voeding aan de usb cardreader.
Waarom geen drivers ? : Simpelweg... die zitten al ingebakken in Windows incl. Sp2:)
Iliares schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 00:23:
@ iedereen: bedankt voor de reacties tot nu toe (maar ik snap heus wel hoe je een usb-apparaat moet aansluiten :P )
Ik denk dat de mensen dat vertelde omdat je ook niet bepaald duidelijk was in je TS, maar ik had even een spontange ingeving :P

[ Voor 38% gewijzigd door -Thunder- op 25-02-2006 01:34 ]

Blij Met Wilco

• Iliares
Zoals ik al eerder heb gezegd dnek ik dat alles goed is aangesloten op de gele aansluitingen op het moederbord. Kan het misschien aan iets anders liggen? Ik zal morgen wel even een foto maken van hoe het er nu uitziet.
(sorry voor de dubbelpost, maar ik kan geen edit-knop vinden)

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Iliares schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 00:35:
Zoals ik al eerder heb gezegd dnek ik dat alles goed is aangesloten op de gele aansluitingen op het moederbord. Kan het misschien aan iets anders liggen? Ik zal morgen wel even een foto maken van hoe het er nu uitziet.
(sorry voor de dubbelpost, maar ik kan geen edit-knop vinden)
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Zo moeilijk is die toch niet te vinden ?
Staat rechts boven je post...

Edit : Je denkt dat het goed zit, je moet het zeker weten ;)

Indien hij goed is aangesloten, sluit er eens een usb hub op aan of probeer de cardreader op een andere aansluiting te plaatsen. Als je een usb hub op de plaats heb aangesloten en de usb hub werkt wel, zou ik de cardreader even in een andere pc testen, werkt hij dan nog niet, vraag dan RMA aan.

[ Voor 26% gewijzigd door -Thunder- op 25-02-2006 00:40 ]

Blij Met Wilco

• Iliares
Hier zijn alvast de pics:

Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/4739/dsc000463pb.th.jpg
Zo is nu alles aangesloten met de 2 zwarte kabels

Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/4695/dsc000488vn.th.jpg
Hier heb je dezelfde foto maar dan van de andere kant...hoort die open plek daar te zijn of is het verkeerd aangesloten?

Afbeeldingslocatie: http://img102.imageshack.us/img102/9896/dsc000476nc.th.jpg

Nu ik toch pics heb gepost wil ik ook weten hoe het verder moet met de 1394 (firewire) aansluiting van de kast (Antec Sonata II). In een van de gaten zit dus iets wits, mag ik dat eruithalen om het te kunnen aansluiten op de overgebleven 1394 ingang (die je ook kunt zien op een van de foto's)?

Afbeeldingslocatie: http://img50.imageshack.us/img50/2003/dsc000491jw.th.jpg

hier een pic van de cardreader.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Als die middelste de cardreader is kan ik begrijpen dat hij het niet doet.. die zit verkeerd om...

Kijk goed naar mijn schema.!

En dat er rechtsonderin een stippeltje over is kan wel zo zijn hoor !

Dat witte in de Cardreader is gewoon een USB aansluiting, hoef je niets voor te doen.. zit allemaal er bij in ( dat snoertje van de cardreader )

Edit :

Ah ik snapte het even niet met je witte puntje maar nu wel,

Als het echt niet anders kan dat hij er niet op past en je weet zeker hoe hij er op moet kan je gerust dat witte stukje er met een speld vanuit de bovenkant er uit drukken hoor, geen probleem !
Maar let wel op dat je snoertje niet op een USB ingang prikt waar velen mensen de fout maken !
Indien je dat doet gaat de boel defect!

[ Voor 37% gewijzigd door -Thunder- op 25-02-2006 01:02 ]

Blij Met Wilco

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 17:08

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Voor de goede plaatsing van de usb stekker zie in de handleiding het gedeelte 1-7-12 (blz. 25)

Zorg er ook voor dat de USB functionaliteid aan staat in de BIOS (zie handleiding 2-3 (blz. 35 en 38))

Als je een USB 2.0 cardreader hebt, dan heb je alleen drivers nodig, als je geen Windows XP SP2 hebt draaien.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09-2025

Colan

sucks @ solderen

en bij windows 9x. en misschien ook bij Windows 2000 moet je de boel EERST installeren voordat je hem fysiek aansluit...misschien is het daar misgegaan?

Simplicity is de bom...

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Colan schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 01:37:
en bij windows 9x. en misschien ook bij Windows 2000 moet je de boel EERST installeren voordat je hem fysiek aansluit...misschien is het daar misgegaan?
Iliares schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 18:34:
Misschien ook handig om te weten, mijn pc specs:

AMD 64 3700+
1 gig Kingston Dual channel
Gigabyte Ga-K8nNF-9
WD 250GB S-ata
Gigabyte 6800GS
Winxp Pro + SP1

Kan iemand me misschien helpen?

Alvast bedankt _/-\o_
Zoals je ziet heeft de TS Win Xp... Sp1..

D'oh !!!

Installeer Service Pack 2 maar als je de boel goed aangeslote hebt, dan werkt het wel...

D'oh !!!

Blij Met Wilco

• Iliares
@Thunder: Ik ben je voor altijd dankbaar!

het is me nu dus eindelijk gelukt. Er is dus blijkbaar toch iets fout gegaan itjden shet in elkaar zetten van deze pc. Na minutenlang in de handleiding te lezen kwam ik tot de conclusie dat de powerconnectoren (VC) op de plek van de GND connectoren moesten zitten. Nu werkt alles goed, zonder drivers! >:) :P

Ik heb dat met de firewirekabel nog niet geprobeerd maar dat kan altijd nog.
Pagina: 1