Hallo mede tweakers, na een weekje uitpluizen welke videokaart ik in mijn nieuwe systeem ga stoppen heb ik de knoop nog steeds niet door kunnen hakken, daarom heb ik jullie advies nodig.
Ik wil een stille PC bouwen welke ik vooral zal gebruiken om films te kijken op mijn LCDTV. (SONY 26V, welke enkel een HDMI slot heeft, afgezien van component).
Naast dat de PC stil is moet deze wel een game op zijn tijd kunne draaien, zoals Battlefield 2.
O.a zit er een AMD X2 3800+ CPU, en 1024MB geheugen is het systeem.
Nu de beperkingen:
- 2x DVI slot.
- mogenlijkheid om een silent koelertje erop te bouwen
- 200 euro +-
Nu had ik de X800 RX van club 3d op het oog. Enkel vraag ik me af of ik niet in de fout ga door geen X1800 , X1300, X1600 te kiezen vanwegen de AVIVO technologie van ATI. MAar misschien heeft Nvidia op haar beurt weer betere support?
Ik heb qua beeld qualiteit niet veel kunnen vergelijken. En de termen als HDTV en HDPC doen me enkel verwarren.
HElp! welke videokaart is de juiste voor mij, ik kom er niet uit.
Ik wil een stille PC bouwen welke ik vooral zal gebruiken om films te kijken op mijn LCDTV. (SONY 26V, welke enkel een HDMI slot heeft, afgezien van component).
Naast dat de PC stil is moet deze wel een game op zijn tijd kunne draaien, zoals Battlefield 2.
O.a zit er een AMD X2 3800+ CPU, en 1024MB geheugen is het systeem.
Nu de beperkingen:
- 2x DVI slot.
- mogenlijkheid om een silent koelertje erop te bouwen
- 200 euro +-
Nu had ik de X800 RX van club 3d op het oog. Enkel vraag ik me af of ik niet in de fout ga door geen X1800 , X1300, X1600 te kiezen vanwegen de AVIVO technologie van ATI. MAar misschien heeft Nvidia op haar beurt weer betere support?
Ik heb qua beeld qualiteit niet veel kunnen vergelijken. En de termen als HDTV en HDPC doen me enkel verwarren.
HElp! welke videokaart is de juiste voor mij, ik kom er niet uit.