Stille maar krachtige MEdia-PC Videokaart

Pagina: 1
Acties:

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-04 22:32
Hallo mede tweakers, na een weekje uitpluizen welke videokaart ik in mijn nieuwe systeem ga stoppen heb ik de knoop nog steeds niet door kunnen hakken, daarom heb ik jullie advies nodig.

Ik wil een stille PC bouwen welke ik vooral zal gebruiken om films te kijken op mijn LCDTV. (SONY 26V, welke enkel een HDMI slot heeft, afgezien van component).

Naast dat de PC stil is moet deze wel een game op zijn tijd kunne draaien, zoals Battlefield 2.

O.a zit er een AMD X2 3800+ CPU, en 1024MB geheugen is het systeem.

Nu de beperkingen:

- 2x DVI slot.
- mogenlijkheid om een silent koelertje erop te bouwen
- 200 euro +-

Nu had ik de X800 RX van club 3d op het oog. Enkel vraag ik me af of ik niet in de fout ga door geen X1800 , X1300, X1600 te kiezen vanwegen de AVIVO technologie van ATI. MAar misschien heeft Nvidia op haar beurt weer betere support?

Ik heb qua beeld qualiteit niet veel kunnen vergelijken. En de termen als HDTV en HDPC doen me enkel verwarren.

HElp! welke videokaart is de juiste voor mij, ik kom er niet uit.

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:17
hmm lkastig heb niet zo een twee drie antwoord op jou vraag maar ik zou eens oppassen met die hdmi zooi.
laatste tijd veel hier op tweakers in neiuws geweest omdat veel kaarten wel bestempeld zijn als hdmi ready kaarten maar dat ze dus de key missen om echt HD-DVD of blueray films te decoden. dus je zou even kunnen wachten en dan een kaart kunnen kopen die echt hdmi ready is.

verder zou je kunnen kijken. gigabyte heeft volgens mij en kaart uitgebracht waarop je nvidia notebook gpu's die mxm technologie gebruiken kunt pluggen en gewoon in je pc kan gebruiken. die zijn erg zuinign en koel dus die zou je kunnen overwegen

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-04 22:32
dangerpaki schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 17:48:
hmm lkastig heb niet zo een twee drie antwoord op jou vraag maar ik zou eens oppassen met die hdmi zooi.
laatste tijd veel hier op tweakers in neiuws geweest omdat veel kaarten wel bestempeld zijn als hdmi ready kaarten maar dat ze dus de key missen om echt HD-DVD of blueray films te decoden. dus je zou even kunnen wachten en dan een kaart kunnen kopen die echt hdmi ready is.

verder zou je kunnen kijken. gigabyte heeft volgens mij en kaart uitgebracht waarop je nvidia notebook gpu's die mxm technologie gebruiken kunt pluggen en gewoon in je pc kan gebruiken. die zijn erg zuinign en koel dus die zou je kunnen overwegen
Mocht het echt een pree zijn dan zou ik uiteraard wat meer geld te voorschijn kunnen halen, de Tv heeft me namelijk een bom duiten gekost en op het moment gebruik in de Xbox om beeld op mijn TV te krijgen via component. Hier wil ik graag het maximale uithalen. Ik vraag me daarom ook af of er daadwerkelijk verschil is tussen een simpele ATI X800 RX (welke volgens club3d HDTV ondersteunt) en een dure X1800 XT met alle toeters en bellen.

Het gaat er mij dus om of ik de TV aangesloten krijgen DVI -> HDMI en hier het maximale uit kunnen halen. Zodat ik gewoon relaxt mijn DIVX filmpjes kan bekijken. op de hoogste resolutie van mijn tv, ipv component (1280x720).

Verwijderd

Ik kan je de x800RX aanraden. Ik heb hem zelf ook, en ben er zeer tevreden over. Hij levert, zeker voor zijn prijs, erg goede prestaties, en kost niet veel. (160) Ik heb er een Zalman opgezet en dan is ie nog lekker stil ook. Aanrader!