[Speedtiouch 510] POTS modem naar ISDN

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:34
Ik heb hier een oude modem liggen, die gebruikte ik voor ADSL, op een gewone POTS telefoon lijn. Nu ben ik met ADSL bezig bij kennissen en doet deze modem het niet, wat blijkt; ze hebben ISDN. Nu zegt de handleiding het volgende:
Er bestaan twee ADSL-varianten van de SpeedTouch™510:
• De SpeedTouch™510:
De ADSL/POTS-variant die een verbinding maakt met een analoge POTS(*)-lijn.
• De SpeedTouch™510i:
De ADSL/POTS-variant die een verbinding maakt met een digitale ISDN(**)-lijn.
Nu is mijn vraag, kan ik de modem zo ombouwen dat deze geschikt is voor het ISDN signaal?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:22

BHQ

Allereerst: wat is een "Speedtiouch" :?

Een modem geschikt voor PSTN kan gewoonweg niet omgebouwd worden tot ISDN. Er zijn bepaalde modems zoals Allied Data's die dmv. firmware om te zetten zijn, maar dat is echt een uitzondering.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-02 23:11

lSltAlKeR

Time destroys everything!

FicoF schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 17:27:
Ik heb hier een oude modem liggen, die gebruikte ik voor ADSL, op een gewone POTS telefoon lijn. Nu ben ik met ADSL bezig bij kennissen en doet deze modem het niet, wat blijkt; ze hebben ISDN. Nu zegt de handleiding het volgende:

[...]

Nu is mijn vraag, kan ik de modem zo ombouwen dat deze geschikt is voor het ISDN signaal?
Antwoord = Nee, of je moet een heel handige electro technicus zijn .. :+ wat te verwaarlozen valt tegenover het aanschaffen van het juiste modem.

Speedtouch freak

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
^^^ met hierboven. Dit is gewoon onmogelijk.

Struin de veilingsites eens af, er zijn er genoeg te vinden voor een paar tientjes.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Ja sorry maar dit vind ik wel een beetje in de categorie van; ik rijd meer dan ik bedacht had, kan ik een knopje omzetten dat ik diesel kan tanken?

Dit topic is gesloten.