Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

verwijderen schuifrail Cooler Master centurion 5

Pagina: 1
Acties:

• The 7th Guest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11 15:39
Sinds een paar dagen heb ik mijn systeem overgebouwd van een zeer goedkope kast naar een Centurion 5. De oude kast had nogal snel last van resonantie en dus een lage, vervelende brom. Helaas bromt de Centuion nog meer! Volgens mij omdat de HD (Samsung SP2004C SATA-II) met het schuifsysteem vastzit. In de oude kast had ik hem gewoon met Nexus schroefjes-met-rubbertjes in de gaatjes vastgezet en dat scheelde aanzienlijk.
In deze kast wil ik de HD ook graag vastzetten met deze schroefjes, alleen zie ik niet hoe ik de plastic schuifrail weg kan krijgen. Ik wil niet meteen teveel breken e.d. in mijn nieuwe kast, alleen 1 rail verwijderen.
Iemand enig idee hoe dat het best/makkelijkste/veiligste kan?

Verwijderd

The 7th Guest schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 17:22:
Sinds een paar dagen heb ik mijn systeem overgebouwd van een zeer goedkope kast naar een Centurion 5. De oude kast had nogal snel last van resonantie en dus een lage, vervelende brom. Helaas bromt de Centuion nog meer! Volgens mij omdat de HD (Samsung SP2004C SATA-II) met het schuifsysteem vastzit. In de oude kast had ik hem gewoon met Nexus schroefjes-met-rubbertjes in de gaatjes vastgezet en dat scheelde aanzienlijk.
In deze kast wil ik de HD ook graag vastzetten met deze schroefjes, alleen zie ik niet hoe ik de plastic schuifrail weg kan krijgen. Ik wil niet meteen teveel breken e.d. in mijn nieuwe kast, alleen 1 rail verwijderen.
Iemand enig idee hoe dat het best/makkelijkste/veiligste kan?
Niet lijkt mij.. is het echt storend? probeer er es een stukje karton oid. tussen te doen!

• LWY
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07-2022

LWY

= Louie

Ik heb een paar dagen geleden alle schuifjes uit mijn Centurion-5 gehaald (de rest ook uit elkaar gehaald, maar dat terzijde). Als je de HD-schuifjes goed bekijkt zie je dat een deel van het plastic onder twee metalen pinnetjes schuift als je hem naar links beweegt. Je moet het schuifje eerst naar rechts schuiven ("dicht" dus), de twee pinnetjes naar beneden drukken en dan het plastic deel weer naar links schuiven over de pinnetjes heen. En dan kan ie eraf :)

De diskette en CD-rom schuifjes werken iets anders, die moet je aan de linkerkant over een uitstekend bultje in het metaal heen schuiven. Steek er een schroevendraaier tussen om ze een paar mm op te tillen, schuif naar links en ze vallen er zo af.