Toon posts:

Asus P5WD2 Premium boot problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
M'n config bestaat uit

P4 650 s775
2x DDR2 Apacer 512MB
Seagate 200 GB HDD Sata (system disk)
2x 74GB WD Raptors gekoppeld aan een XFX Revo 64 Raid kaart (pci)
XFX 6600 GT
Antec 460 Watt voeding
2x DVD writer Samsung
Asus P5WD2 Premium

Het bios blijft één op de twee keren hangen in het POST scherm. RAM check is ok.
En het is alsof hij dan de usb apparaten niet kan detecteren. Resetten en de volgende skeer start de pc wel op tot in windows. Momenteel draai ik het laatste 0606 bios.
Iemand met soortgelijk problemen ?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Wat voor USB apparaten?
Ik neem aan dat je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al hebt doorgenomen :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook al zonder geprobeerd.
Dan blijft hij ook hangen maar hij stopt dus net voor hij de apparaten zoekt/initialiseert.
Het vreemde is dat wanneer ik de pc aanzet deze altijd blijft hangen.
Als ik dan een reset doe start hij wel op.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 18:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
De bootproblemen faq ik heb al grondig doorgenomen.
Is er echt niemand die dit probleem al ervaren heeft ?
Ik heb op verschillende fora al dergelijk problemen gevonden maar die waren dan vaak te wijten aan ATAPI devices die waren aangesloten aan de IT controller.

• Ghosty J
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-04 21:27

Ghosty J

Asus

hmzz heb je ook cdroms of brander aangesloten ? dan moet je die ff aansluiten op de blauwe connector van je moederbord, dus niet de rode ;)
als dat het niet is weet ik het ook zo niet. dat waren iig mijn opstart problemen :)

Verwijderd

Topicstarter
Het cold boot probleem in de eerste link is precies het probleem wat ik ervaar.
Ik heb echter nu het bios 0606 geïnstalleerd. Ik probeer nog eens met de oudere versies.
Weet er trouwens iemand of het mogelijk is telefonische support te krijgen van asus?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik geloof niet dat telefonische support iets wordt..
Ik had zelf een paar jaar geleden een nieuwe P4PE bij Norrod gekregen nadat de eerste ook het vrijwel zelfde cold boot probleem had. Misschien is dat een idee om een nieuwe bij de leverancier te claimen.

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Asus heeft alleen telefonische support voor notebook en PDA in NL. Voor een MB probleem moet je naar je dealer terug.

Emailen naar de technische support kan trouwens ook altijd. Kan dan wel 2-3 dagen duren voordat je antwoord krijgt, gezien het grote aantal emails dat dagelijks binnenkomt.

[ Voor 43% gewijzigd door Marck21 op 25-02-2006 22:15 ]

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Verwijderd

Topicstarter
Denken jullie dat dit probleem exemplaar afhankelijk is ?
Zou de kans groot zijn dat ik met hetzelfde type moederbord weer dit probleem heb ?

• LithoMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 13:20

LithoMan

Toemaar

Ik heb ook dat moederbord en hetzelfde probleem. Alleen bij mij loopt slechts een enkele keer de computer niet door. Er loopt al een topic op het Hwardware.info forum: http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=90115
Er zijn dus meer mensen die dat probleem hebben. Ik denk dat er een bug in de bios zit.

Groet, Willem

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S25 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Denon AVC-X6800H

• BAWLS
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-03 12:48

BAWLS

... dingen met spullen

Heb ook al de hele dag problemen met dat P5WD2 board, ik dacht dat asus een goed merk was... maar dit is nu al de 2e keer in korte tijd dat ik problemen heb met asus mainboards.

Net na vanalles geprobeerd te hebben maar een bios update gedraaid... en jahoor... tijdens "erasing flash" blijft hij op 25% stil staan.

Na aardig wat googlen blijkt dat er veel meer mensen problemen hebben met asus boards en dat het bios vaak nogal wat fouten bevat :(

<signature/>

• BAWLS
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-03 12:48

BAWLS

... dingen met spullen

Dat crashfree bios werkt ook niet, heb een disk met daarop het bios in de a: drive zitten, maar het doet helemaal niets :| Zo'n zelfde soort probleem heb ik ook al eens met een P5LD2 gehad, pas toen ik dat board verving door een P5GDC werkte alles naar behoren.

Op dit moment heb ik de volgende onderdelen erin zitten:

SONY Diskdrive Black
WD 0074GB,Raptor
Maxtor 0500GB,Diamond Max 11
AOpen DVR16X Double Layer
Intel Pentium D 930 s775 Box
Corsair 1024MB DDR2 2x64MX64 (2 x 512 Mb)
ASUS P5WD2 Prem,Sk775,PCIe
ASUS EAX1600XT/Silent/TVD,256M
Cooler Master PSU ATX,550W SLI

Zo maar eens met asus Duitsland bellen, anders gaat dat boardje lekker terug. Heeft me alweer meer dan genoeg tijd gekost :(

Probleem opgelost: het bleek uiteindelijk toch aan de combo gebeugen-mobo te liggen. (alhoewel het geheugen het in een andere machine prima deed)

[ Voor 18% gewijzigd door BAWLS op 29-05-2006 17:59 ]

<signature/>

Pagina: 1