Sneller Gamen Upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 22:08
Ik heb ongeveer 1000.00 te besteden, en je kan me systeem specs beneden lezen.

Ik speel vooral games wat kan ik het beste upgraden, ....

Een betere videokaart of toch een Mobo+CPU upgrade....

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

beide wellicht? AMD natuurlijk + Geforce MX2

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:19

wiewatwaar

whatever

Ga van die 1000 ballen op vakantie zodat je daarna dubbel geconcentreerd die boel kan afschieten

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

MSI mobo - 330
GeForce2 MX - 330
Duron 850@1050 - 330

Tada.. Houd je mooi 10 piekies of meer over ;)...

edit:
Ennuh, je oude zooi kun je natuurlijk voor een aardig bedrag verkopen ;)

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:20
weet de eigenschappen niet echt van je mobo maar kunt misschien een P3 kopen en mobo behouden (kan je mobo 133FSB?)

goeie mobo's zijn niet zo goedkoop vind ik. Om direct naar AMD over te schakelen is waarschijnlijk duurder, als je wil oc natuurlijk... is misschien een duron beter dan een coppermine.

Verder zou ik zeker een geforce(2) of zo kopen (als ie 600 loopt is ie nog niet zo traag).
Zelf zou ik dan eerder wachten op de geforce3 die blijkbaar toch nie slecht is aan de specs tezien die ze verspreiden (als ze waar zijn natuurlijk):)

Verwijderd

je ziet toch dat hij SCSI onboard heeft en gebruikt. Athlon zou betekenen dat hij een U(2)w controller zou moeten kopen. processorupgrade + videokaart is tactvoller in dit geval, of je moet voor een redelijke prijs een controller vinden. 2e hands op tweakers misschien. Athlon 800 of 900 is dan meest aantrekkelijke wat prijs/prestatie betreft. video ook nog voor f 1000,- wordt lastig. Tenzij je je oude moederbord en processor verkoopt. GeForce 2MX is dan het aantrekkelijkst kwa performance, maar matrox heeft ong altijd mijn persoonlijke voorkeur. Kan overigens wat video betreft misschien nog ff wachten op de nieuwe generatie.

• Vidra
  • Laatst online: 19-08 22:08
Ik heb inderdaad SCSI onboard nodig, en me mobo kan niet meer aan dan een PIII 600 Katmai, maar die zijn niet meer te krijgen.

Dus als ik een andere MB zo nemen moet er dus een SCSI kaart bij.

Maar oke, dan wordt het budget 1500.00

Dat moet toch wel te doen zijn.

Dus vervangende SCSI if necessary...

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Met die 500 piek extra zou ik zeggen. Neem een SCSI gevalletje en besteedt wat je over hebt extra aan een T-Bird.

Verwijderd

Wat een onzin je hebt een prima systeem. Stop er desnoods een GTS 32 MB in dat gaat al wat harder dan die Ultra, en ga later een echte upgrade doen... de rest kan je beter op de bank houden en doorsparen tot je genoeg geld hebt voor een upgrade waar je ook daadwerkelijk wat van MERKT... kan die GTS altijd nog meeverhuizen.

• psychotic
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Ik denk dat je met een Geforce DDR of Geforce 2 meer dan zat hebt. Je moederbord en Proc zullen niet HET verschil uit gaan maken.

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• WoyBoy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 09:07
1 welke games?
2 wat is/ zijn daarbij op dit moment de bottleneck(s) ?
3 met welke aankoop wil je dit oplossen
4 is het systeem voor de gegeven games nu min of meer uitgebalanceerd of ontstaat er weer een grote bottleneck die je kunt voorkomen door slim te upgraden

Verwijderd

Alleen voor spellen is een upgrade van je videokaart naar een GF2 of een Radeon voldoende

• MartNL
  • Laatst online: 20:02

MartNL

Helemaal mee een geforce2 en je 3dmarks schieten omhoog met toch zeker 2000 punten??

• slacksoff
  • Laatst online: 31-08 19:02
ik zou een radeon kopen... tsjah... of een asus 7700.

dan hou je fijn nog wat geld over voor je volgende upgrade. als de palomino uitkomt bijvoorbeeld. want ik vind zelf toch echt dat je pas moet upgraden als je hem 2x zo snel kunt maken. [de processor.. of videokaart bedoel ik]

Verwijderd

Hoezo, je MB kan geen Coppermine CPUs aan? Je hebt een ASUS P2B-S: het enige probleem kan de voltage regulator zijn. Die kan dan niet lager dan 1.8V. Neem dan gewoon een FC-PGA versie en stel de slotkey adaptor in op 1.8V. De CPU loopt dan weliswaar op een hogere Vcore maar wel nog net binnen de officiele tolerantie. Je hebt natuurlijk wel de laatste BIOS nodig

Verwijderd

Oja, en je hebt een SB Live!. Hiervoor de laatste drivers installeren als je een Coppermine CPU inzet.

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
Hij zegt dat er alleen katmai procc. op kunnen.

Ik zou een GF2 kopen want een p3 600 is echt niet zo langzaam hoor.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Hou die p3 nou maar een koop een GeForce2 of een Radeon en kijk dan of je tevreden bent, wat ik wel denk, omdat je je Viper gewent bent;)
Vanaf 1024x768 worden in veel games de videokaarten de bottleneck.
Geloof mij nou maar dat je in bv. in Q3 in 1024x768 met je p3 600 + GF2sneller bent dan die Gig Thunderbird met GF2mx (behalve misschien in UT)
Wat dacht je hiervan?

http://tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=7432

Niet op voorraad.

Verwijderd

Ik zou zeker een nieuwe grafische kaart kopen en pas later nieuw mobo + CPU + SCSI controller kopen, tenzij je het mobo en proc voor een redelijke prijs kunt verkopen.

• Redje
  • Laatst online: 18-08 21:30
Ja idd... koop voorlopig alleen een nieuwe Vidkaart... je hebt een PIII dus die moet het zeker met een nieuwe vidkaart prima werken.

Koop dan als je echt een cpu/mobo upgrade wil doen een DDR combi.

• _Guevara_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-12-2024
GeForce 2 GTS minimaal ?!
en das wel okei voor genoeg FPS :)
Pagina: 1