Toon posts:

Nieuwe pc: Geen beeld, wel draaiende ventilators

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
Allereerst, vol bewondering lees ik hoe enkelen onder ons werkelijk overal oplossingen voor kunnen bedenken, die meestal leiden tot een hoop besparing van verdere frustraties. Hulde!

To the point:
Behalve mn DVD-branders en 2 HDD's kocht ik nieuw:
-asus a8n-e
-powercolor x850xt pci-e
-qtec 550watt
-mdt 2x512mb pc3200
-amd athlon 64 3700+ boxed

Alles aangesloten (met 1 HDD en 1 Brander) en tegelijk gecontroleerd op statische effecten en oneffenheden op het mobo. Maar eenmaal in elkaar en aangezet, krijg ik geen piepjes en geen beeld op mn monitor. De powerled op het mobo en de ventilatoren werken wel. Ook de ventilator op de videokaart (pci-e, dus de speciale voedingkabel erop aangesloten) De tft monitor en de hdd's werkten een week ervoor nog prima op het oude systeem. Deze zijn beiden ook maar n paar maanden oud.

Nu las ik net 2 topics over ditzelfde probleem, waarbij het dus steeds ging om het 4polig stekkertje vanuit je voeding (12v vierkant stekkertje), maar gelukkig, die had ik al wel aangesloten. En toch gebeurt er helemaal niets.
Ik heb de analoge en digitale kabels en aansluitingen geprobeerd, maar geen beeld of piepjes.
Ik heb allebei de hdd's apart aangesloten, maar geen verandering.
Ik heb 1 reepje van het geheugen eruit gelaten, geen verandering.
Ik heb alle onderdelen losgeschroefd en weer vastgezet, geen verandering.
Ik heb het mobo eens grondig bekeken, nergens putten of onderbroken banen.

Een punt is wel dat de videokaart 2 halve aansluitpunten mist. Ik bedoel de 184 gouden smalle strookjes die in contact staan met de pinnetjes van je mobo. 2 van die strookjes zijn de helft korter als de rest. Ligt het daaraan, of is het mogelijk nog een ander probleem? Ik heb een afbeelding gemaakt van 1 van de 2 contactpunten. Zie hieronder de link.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdump.net/%5D%5Bimg=http://www.imgdump.net/images/x850xtcontacten.jpg

Mannen, help me out....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 17:04 ]

Verwijderd

jonge?! wat heb je gedaan?!
Heb je zoon mooi systeem zet je er een Q-Tec voeding in.....
Mja even ontopic..
Als je er helemaal geen geheugen in doet.. heb je dan wel beeld?
Al zonder HD geprobeert?

Edit:ik denk dat die puntjes zo horen? stevig aan drukken?
Al een ander beeldscherm geprobeert?
Geeft ie piepjes als je opstart? zo ja kijk in je manual wat ze betekenen....

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 17:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pieter, snelle reactie...
Uhm wat betreft de qtec voeding...tja, ik liep tegen mn max budget aan he....
Zonder HDD, zonder geheugen: geen beeld.
De videokaart heb ik overigens zojuist retour gezonden naar de onlinewinkel (alternate.nl)

Geen enkel piepje, monitor is niet defect.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 17:09 ]