Toon posts:

Corrupte bestanden na FTP (integrity check?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een backup server gebouwd op een spare PC (PIII Celeron, 800MHz, 256 MB, via chipset) met 2 WD schijven in RAID1 op een Highpoint kaartje. Alles draait onder Debian. Voor transport draait er een ftp server (vsftp, alleen te bereiken binnen LAN) en ssh server (ook bereikbaar van buitenaf). Hierop zijn een aantal PC's aangeloten (allemaal win2k), vanwaar een aantal mensen hun backups naar de server doen.

Na een aantal keer heen-en-weer ftp-en bleken er echter een aantal files corrupt te zijn. Met name jpeg en pdf bestanden. Over corrupte files zijn al een aantal topics geweest en het kan aan vanalles liggen (kabels, geheugen, processor, HDs, NIC enz....). Waar het precies aan ligt, weet ik dus niet zeker, maar dat is ook niet mijn vraag.

Mijn vraag is: is er een ftp-programma dat automatisch de file integriteit kan checken na copy, met md5 of zo? En hoe zit het met sftp (dus ingebouwde protocol in ssh, NIET ftp over ssh), heeft die ingebouwde integriteitschecks?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Google geeft een aantal resultaten voor FTP servers met (evt. ingebouwde) SFV support. Het is dan wel geen MD5 support, maar het komt iig in de buurt. :)

Wat had je overigens zelf al gevonden/naar gezocht?

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Ik had me al helemaal suf gezocht, maar googlen is ook een kunst ;)

Maar met zoeken op SFV kwam ik wel een stukje verder, thanx!

Heb het volgende gevonden:

Er is voor Debian maar 1 server die een SFV module heeft: wzdftpd. Als je SFV files upload, checkt die welke files erin staan en zodra die geupload worden wordt meteen de CRC gechecked tegen CRC in SFV file. Maar dit vind ik allemaal nog te onhandig, want dan moet je handmatig SFV files gaan aanmaken, elke keer voor het uploaden -- of ik heb het helemaal verkeerd begrepen.

Beter alternatief lijkt mij XCRC of XMD5 commando. Wordt ondersteund door aantal servers, maar vrnl. Windows servers. Enige linux server die het ondersteund is: wzdftpd! Dat wordt 'em dus. Maar in de omschrijving op de debian site staat: "A portable, modular, not user-friendly ftp server".... fijn. Daar ga ik na het weekend maar eens aan beginnen.

Betekent ook dat ik op zoek moet naar een XCRC en/of XMD5 capable ftp client. Voorlopig alleen SmartFTP gevonden. Iemand een suggestie? Helaas geen Filezilla meer :'(