hp scsi 15k schijf werkt maar op 40mb/s

Pagina: 1
Acties:

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:16
HP scsi 15k schijf werkt maar op 40mb/s
inplaats van op de ulta 160 mb mode, het is een 15k schijf die eigenlijk wel tot de 320 mb kan gaan maar op een of andere manier wil het niet werken op de juiste manier.

HP wil geen ondersteuning of garantie verlenen, omdat de schijf niet op hun eigen controller gebruikt word.
Heb de schijf aangesloten op een 29160 controller.
ik ga straks nog even een andere controller proberen.

Als ik de schijf er alleen aanhang gaat de harde schijf op 40mb modus draaien in plaats van ultra 160, scsi bios staat goed trouwens op 160 (de schijf kan tot ultra 320).

Sluit ik de schijf aan met mijn andere scsi schijven(allemaal van seagate 10K) dan hangt het geheel. Drive lampje blijft branden. En je komt niet door de scsi boot/ detectie heen.

Wat ik geprobeerd heb, nieuwe kabels twee, andere converter, ander id,
Los aan een kabel. terminatie is goed. dat is geen probleem.

Ik heb helaas geen netserver van hp waarin ik em kan testen, want hp ondersteund dat alleen,
kan het zijn dat hp er een speciaal bios in heeft zitten zodat het niet werkt op andere niet hp controllers ???
Hp wijgert de schijf dus ook voor garantie??? Is dit niet heel erg raar dat hp mij voorgaat schrijven welke controller ik gebruik voor hun schijven?

De schijf is een st336754lc 15k ultra 320.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-02 09:15

FastBunny

Give it the Works !

Als je de schijf opstuurd en zegt dat die gebruikt is met een netserver en het niet goed doet...?

De schijf is verder een Seagate schijf, wellicht dat je daar eens kan kijken.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• wowi
Tja als het zo makkelijk was, ik heb dus geen netserver hier, en als ik dat zou zeggen dan gaan ze naar het nummer enz vragen van de netserver, dat gaat dus niet.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Kan het zijn dat er een jumpertje "Force Single Ended" op zit en geactiveerd is? (wss de 3e jumper vanaf de "voorkant" van de schijf gezien (hij zit wss onderop de printplaat, in de lengte tussen voor en achterkant, achterkant is hier daar waar de Scsi aansluting zit)

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Het is een SCA schijf met convertertje eraan zeker?
Zorg wel dat je een goede converter hebt, en zorg idd dat je jumpers goed staan anders kan je het schudden een hogere snelheid te halen B)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Check inderdaad de "Force SE" optie en goeie SCA converters haal je bijvoorbeeld bij MR@ (mr-at.nl). Met oude SCA converters kun je zo maar op 40 mb blijven steken.

Hp, en een hoop andere Pc bouwers 'for that matter', laten de schijven onder het support contract van de server waar ze bij zaten vallen. Zonder server documentatie/support contract/whatever doen ze niks. Dus daar moet je altijd op letten als je een 2dehands hp/compaq/siemens/whatever schijf koopt. Seagate zelf doet ook niks met schijven van HP/etc

[ Voor 10% gewijzigd door maratropa op 24-02-2006 17:32 ]

specs

• wowi
De jumpers staan goed( er is niks gejumperd), en de converter is wel geschikt voor scsi 160. Daar heb ik al eens een andere drive opgehad. En een andere controller daar haalt de drive ook maar een snelheid van 23 mb dus de drive is gewoon stuk.

En dat terwijl er nog garantie is pfffffff.
Maar weer terug naar de leverancier dan |:(

[ Voor 9% gewijzigd door wowi op 24-02-2006 20:17 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Veel verkopers "vergeten" ook vaak te vertellen dat op HP/compaq serverschijven eigenlijk geen garantie nodig hebt, omdat je een server onderhouds contract nodig hebt. Daarom koop ik ze ook alleen maar als ze extreem goedkoop zijn.

Ook weet je niet wat HP met de firmware gedaan heeft. Grote kans dat Seatools enterprise hem niet eens herkend als seagate schijf, zodat je er geen andere firmware ik kan flashen. Ook zetten raid controller wel eens de cache op een schijf uit.

Maar misschien issie gewoon kapot :)

specs

Pagina: 1