Toon posts:

Buffer under run bij je cd-r betekend?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
-Wat betekend het nou precies?

-Ik weet dat je je Cd-tje weg kan gooien mits het een Cd-rw is na zo'n error.

-Maar wanneer loop je nou de grootste kans om die underrun te krijgen?

-Zijn er oplossingen voor?

Btw: Heb een ouwe brander, nl de Hp 8210i

(stond bij 'search' niet bij wat ik wilde weten, excuses voor diegene die zich hieraan ergeren als ik me toch vergis)

Thx in advance..

Verwijderd

Wheeeeeeh :'(
Gebruik nou eens de search-functie van dit forum.

Buffer underruns krijg je als je brander te weinig data aangeleverd krijgt om te branden. Je brander is dan dus te snel voor je bron (harddisk/cd-rom). Anders gezegd is je bron te langzaam voor je brander.
Wanneer je compu te langzaam is, kan je compu de data niet snel genoeg verwerken. Bij 12-speed 'on-the-fly' branden wordt daarom meestal minimaal een Pentium op 200Mhz aangeraden.

Verwijderd

Topicstarter
Excuses, wilde het antwoordt gewoon hoogpersoonlijk uit jouw mond horen :)

Thx... :)

Verwijderd

Alsjeblieft dan!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

dat je cd-r verneukt is. :P

Whatever.

• Quazie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-04 17:27
Jah dat zegt ie toch

Mijn PC'tje

Verwijderd

BUFFER UNDERRUN BETEKENT GEWOON DAT JE GEGEVENSTOEVOER NIET VOLDOENDE IS..
KAN OVERAL AAN LIGGEN...HD,PROC,BRANDER(KOOP SCSI OF BURN PROOF...ENNUH, MAAK JE CDTJES SCHOON BIJ ON THE FLY BRANDEN!!

Verwijderd

Dat betekend:
-RTFM
-UTFS

Verwijderd

Op maandag 22 januari 2001 23:49 schreef STAYFAN het volgende:
BUFFER UNDERRUN BETEKENT GEWOON DAT JE GEGEVENSTOEVOER NIET VOLDOENDE IS..
KAN OVERAL AAN LIGGEN...HD,PROC,BRANDER(KOOP SCSI OF BURN PROOF...ENNUH, MAAK JE CDTJES SCHOON BIJ ON THE FLY BRANDEN!!
*Burnproof helpt niet tegen buffer underruns. Burnproof zorgt er alleen voor dat je cd-brnader er mee om kan gaan, zonder dat je cdr's verneukt worden.

*SCSI is geen garantie tegen buffer underruns.

*Het grootste probleem doet zich gewoon voor bij het 'on-the-fly' branden van audio cd's. De DAE van de cd-romspeler kan het tempo van de brander niet aan. Oplossing: koop een snelle cd-romspeler. En ja, de SCSI van Plextor is daarvoor een hele goede keuze.

Verwijderd

Het hoeft niet zo te zijn dat je je cdr weg kunt flikkeren.
Soms kun je hem gewoon weer branden met een tweede sessie die de eerste delete.

Verwijderd

Topicstarter
Brand hij dan alsware eroverheen ofzo?

Maar dan noem je het toch een RW inplaats van een Cd-r?

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 16:01 schreef Dutcho het volgende:
Brand hij dan alsware eroverheen ofzo?

Maar dan noem je het toch een RW inplaats van een Cd-r?
Nope fout dus! :P

Multi-sessie betekent dat je de onbeschreven ruimte in een volgende brandsessie kan benutten.
Zie het als een schrift. Als je dat niet helemaal vol schrijft, kun je er later nog iets in schrijven, maar niet op de bladzijden die je al hebt beschreven.

Dit werkt trouwens alleen als je de cd als multi-sessie hebt gebrand en niet hebt afgesloten.

Verwijderd

SCSI is zeker geen garantie tegen buffer underruns al helpt het wel wat. De grootste kans op buffer underruns krijg je door een te langzame processor. 200 MHZ of minder en langzame HD's access tijd van onder de 10 ms wordt aangeraden en moet constant data kunnen geven ATA33 is een aanrader.
Pagina: 1