[showcase] avondmaal

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Voor school moest ik tijdens de vakantie een dag uit het leven van iemand in m'n omgeving doen, ik heb maar gekozen voor m'n vader, ging wel makkelijk (easy way out). Het moet in totaal een docu worden van een normale dag.

Nu was de bedoeling om uiteindelijk 25 foto's te maken, van elke element 5 (dus dit keer 5 van eten, was vast element). Gister avond de flitser erbij gepakt, x-contact kabel eraan vast gemaakt en tijdens het eten wat geprobeerd.

Elke donderdag komt de collega van m'n moeder (predikant) mee eten, die eet namelijk te weinig en komt dus wat bij eten :P Op zo'n donderdag worden er dan de meest uiteenlopende heftige onderwerpen besproken, onder het genot van de door m'n vader gekookte pot.

#1 m'n vader links, collega van m'n moeder rechts
Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/gallery/image/124/medium

#2 heftig nadenkende moeder
Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/gallery/image/125/medium

#3 hmm, komt klok uit het hoofd, niet helemaal tevreden over
Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/gallery/image/126/medium

#4 m'n pa gebiologeerd
Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/gallery/image/127/medium

#5 de collega schept het toetje (heftige boeren yogurt) op
Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/gallery/image/128/medium

Ik ben er wel redelijk tevreden over, ik wou expres niet te hard flitsen, en 't wat donker houden, op groter formaat zijn ze wat sterker. Sommige zijn wat groen, denk dat dat door kleurenprofiel van PS komt, maar goed. Het hoeft ook niet helemaal perfect te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door simon op 24-02-2006 15:29 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
Sfeervol!

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 09:09
Zoals je zelf al zegt, donker. Vooral de bovenste 3 vind ik wel erg donker. 4 en 5 vind ik juist wel weer leuk door de compositie. Met welke gear heb je dit gedaan eigenlijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:48
#4 en #5 zijn mooi! d:)b

Ze zijn wat lichter, compositie is mooi en het begrip "DOF" doet zijn intrede in de serie...

#1, #2 en #3 'doen het' niet voor mij. Ik vind ze te donker, niet erg spannend... bij #2 heb ik het idee dat ie uit een webcam is komen rollen. :X

[ Voor 7% gewijzigd door Xander op 24-02-2006 18:05 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
XanderH schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 18:00:
#4 en #5 zijn mooi! d:)b

Ze zijn wat lichter, compositie is mooi en het begrip "DOF" doet zijn intrede in de serie...

#1, #2 en #3 'doen het' niet voor mij. Ik vind ze te donker, niet erg spannend... bij #2 heb ik het idee dat ie uit een webcam is komen rollen. :X
helemaal mee eens...

had je die klok uit dat hoofd niet weg kunnen werken met een stukje nep DOF??
edit: gaat niet lukken, anders moet die mevrouw op de achtergrond ook wegvallen in de DOF

[ Voor 11% gewijzigd door hilbren op 24-02-2006 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
nee, dat gaat me net wat té ver. Van deze serie moet ik 1 foto kiezen die ik m'n 'presentatie' gebruik, morgen werk ik aan nog 4 andere series :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:48
Simon schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 19:39:
nee, dat gaat me net wat té ver. Van deze serie moet ik 1 foto kiezen die ik m'n 'presentatie' gebruik, morgen werk ik aan nog 4 andere series :)
Dan lijkt de keuze bij deze serie me nog best moeilijk. De laatste twee vind ik qua foto het mooiste, maar ze hebben veel minder met "avondmaal" te maken als de eerste 3... :)

In je copyrightnotice is het nog 2005 trouwens...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik zag dat net ook van dat 2005, even fiksen.

De eerste 2 komen op groter formaat meer tot hun recht en zijn daarnaast als beeld sterker voor de serie (ik vind ze emotioneel meer uitbeelden wat ik wil)...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Foto #4 is echt een mooie foto, kan je ook een keer zo'n foto van mijn pa maken? ;)
Foto #1 vind ik ook erg strak, foto #3 is daarentegen een beetje 'sfeerloos'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto #4 springt er echt tussenuit

heel mooi gedaan _/-\o_

hou wel van die wazige achtergronden ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
foto 4 is imho écht een heel simpele foto om te maken, 50 mm 1.8 erop, op het moment letten, zacht inflitsen, et voila :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:06
1: iets te donker, heeft iets sombers. zit wel sfeer in
2: wellicht iets groter of juist kleiner DOF? vind de collega nu storend vaag :)
3: klok maakt m.i. niet zoveel uit, de harde flits op de muur wel. misschien moet je eens proberen via het plafond te flitsen, harde schaduwen passen niet echt in deze serie
4 & 5 topfoto's, niets op aan te merken.

erg goede serie verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik vind vooral #1 een mooie plaat Simon. Het donkere voegt veel sfeer toe net zoals het avondlicht wat je nog in de achtergrond ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik krijg bij #1 het aardappeleters gevoel :). Erg goed dus, ook komt de avonden van Reve bij me op. Ik heb alleen nog een vraag, aangezien de opdracht over 'een dag uit het leven van' gaat, waarom is je vader maar in 2 fotos te zien?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excibular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 12:39
Ik heb eigenlijk hetzelfde commentaar als XanderH. De laatste foto's zijn het best alleen die zijn waarschijnlijk niet heel sterk in een serie"een dag uit het leven van..."

Dus voor je showcase zou ik foto 1 kiezen.Alleen hij heeft wel wat verdrietigs en plichtmatigs. Misschien was dat je bedoeling dat weet ik niet. Maar als ik aan het avondmaal denk, dan denk ik aan lachen/gezelligheid/wijn ->felle kleuren en contrasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik wil juist niet het cliché zwoelle geraffineerde laten zien. Die hele kant interreseert me ook niet. Want op elke donderdag als mijn moeders collega langs komt wordt er gewoon gediscussieerd over 'heftige' onderwerpen (komt door beroep).

Het is zeker niet ongezellig, maar het is donderdag avond wel altijd heftig filosoferen :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:48

DeFeCt

je wéét toch

ExCibular schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 13:16:
Ik heb eigenlijk hetzelfde commentaar als XanderH. De laatste foto's zijn het best alleen die zijn waarschijnlijk niet heel sterk in een serie"een dag uit het leven van..."
Ik vind het juist wel een leuk uitgangspunt om voor deze foto te kiezen (bijvoorbeeld het opscheppen van de yoghurt).. Vader heeft hard gewerkt en zit even doelloos voor zich uit te staren en hij ziet... het opscheppen van de yoghurt. M.i. neem je dan juist een niet zo voor de hand liggende oplossing.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
heerlijk gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 16:54

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Voor mij springt #4 er wel uit door de dof en gezichtsuitdrukking van het onderwerp.

Eerlijk gezegd vind ik het verfrissend om eens zo'n serie te zien over de dagdagelijkse dingen. Het doet er mij meer en meer aan denken om ook eens zo'n serie uit te werken uit pure hobby.

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

Pagina: 1