[Testcase] Tien minuten met Magica

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het was quick-and-dirty tijdens een dag niks doen op school; ik heb magica tegen een witte muur gezet en ben lekker weg gaan snappen in een korte tijd. Dit is wat eruit gekomen is :)

1
Afbeeldingslocatie: http://gallery.neofoto.nl/albums/2006-01-26%20Shoot%20Rifca/normal_CRW_6216.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://gallery.neofoto.nl/albums/2006-01-26%20Shoot%20Rifca/normal_CRW_6217.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://gallery.neofoto.nl/albums/2006-01-26%20Shoot%20Rifca/normal_CRW_6208.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://gallery.neofoto.nl/albums/2006-01-26%20Shoot%20Rifca/normal_CRW_6225.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://gallery.neofoto.nl/albums/2006-01-26%20Shoot%20Rifca/normal_CRW_6212.jpg

6
Afbeeldingslocatie: http://gallery.neofoto.nl/albums/2006-01-26%20Shoot%20Rifca/normal_CRW_6204.jpg

7
Afbeeldingslocatie: http://gallery.neofoto.nl/albums/2006-01-26%20Shoot%20Rifca/normal_CRW_6206.jpg

Als je commentaar levert, graag zelfs, bedenk dan even twee dingen: dit was m'n eerste modelshoot :) Maar nog belangrijker: geen rant tegen het model qua uiterlijk of dat soort dingen, als er fouten zijn gemaakt, dan zijn die door mij gemaakt in de regie! :)

Gebruikte spullen:
  • Canon EOS 300D
  • Canon 17-40 F/4L (ja het kan!)
  • Canon 50mm F/1.8
  • Canon 550EX * 2
Wat ik nu al heb geleerd, indien je DOF niet heel belangrijk is: diafragma lekker knijpen. Scheelt vignettering waar ik wat last van had. Met name de 50 F/1.8 had er last van, maar ook m'n 17-40 deed het iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie foto's, maar je model :X

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 11:48
magica niet zeuren, ik vind alleen dat ze hard afsteekt tegenover de achtergrond. En je belichting is imho nogal vlak, je kan daar veel meer mee spelen, veel meer originele belichting maken, niet alles hoeft puur wit te zijn. Maak spel met schaduwen. Die schuine plaat vind ik niet zo.

mijn sexy magica foto: http://simon.delacourt.co...tphen/IMG_4479-border.JPG

[ Voor 72% gewijzigd door simon op 24-02-2006 15:28 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
flauw... :/

ik vind foto 4 de mooiste! voor de rest niet echt spectaculair (Voor het gewone oog dan, ik ben zelf geen fotograaf ofzo O-) )
4 oogt gewoon het fijnste voor mijn gevoel :9

@simon
Die schuine plaat vind ik niet zo.

}) ik nou net wel

[ Voor 11% gewijzigd door Sjoerd op 24-02-2006 15:27 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
Mooi begin Sander dus bij deze wat commentaar wat je in mijn ogen zou kunnen veranderen;
De achtergronden zijn lekker wit, geen punt want dat steek lekker af bij de dame.
Compositie ga ik niks over zeggen, het is gelukkig niet iedere foto anders dus dat is positief.
Goed nu het puntje belichting; alle foto's zijn erg plat belicht. Probeer de volgende keer eens te spelen met schaduwen. Een tip misschien is om een reflectiescherm te bouwen, maak een houten frame van 180 bij 60 en span daar op 1 kant wittestof en aan de ander kant donkergrijze stof op. (werkt goed) Hiermee kan je ook eens met zachte reflecties spelen. Dan heb je maar 1 flitser nodig en creeer je meteen een heel ander beeld, de andere flitser kan je dan bijv voor de achtergrond gebruiken.

Al met al, goed bezig! en ik ben benieuwd of je wat aan de tips hebt :)

[ Voor 5% gewijzigd door EEKthecat op 24-02-2006 15:31 . Reden: *tip uitbreiding* ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Mooi model, maar je foto's! :P

Even zonder gekheid :)

Met betrekking tot de regie: magica zit heel erg hetzelfde op nagenoeg alle foto's: het lijkt alsof ze 'gewoon' is gaan zitten en verder geen aanwijzingen heeft gehad terwijl jij als fotograaf langzaamaan dichterbij bent gaan staan/zitten van foto 1 naar 7. Ook is de houding bij de eerste foto's dubbel gesloten: benen over/tegen elkaar, armen over elkaar: komt erg defensief over :) Daarnaast is het deel van haar middel/benen (het zwarte) 1 groot 'vlak': geen vorm of diepte te zien.

Dat brengt ons bij het puur fotografische aspect: het haar voor het gezicht leidt echt enorm af: en als het er niet voor maar naast hangt zorgt het voor zeer onhandige schaduwen op haar gezicht: erg jammer :'( Ik mis ook een bepaald 'contact' met het model, een engagement zogezegd. Alleen in foto 2 en 3 is dat een beetje te zien.

Verder snap ik je opmerking over de 17-40 - ja het kan! niet? Waarom zou je geen portretten daarmee kunnen schieten?

Als tips:

- probeer wat meer te variëren qua poses en scherptediepte om wat meer diepte te geven.
- meer contact met het model: zowel eye-eye als eye-lens :)
- probeer eens wat meer schaduwen (op de juiste plekken) te krijgen voor extra diepte ook: het lijkt nu ietwat te plat door het vele egale licht.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eekthecat: thanks voor deze uitleg en de verheldering op msn, die is voor een volgende keer erg leuk. Alleen al om wat meer spanning qua belichting inderdaad te krijgen :)

Remy: je hebt volledig gelijk :) Volgende keer meer varieren, dan gaan ook wat prints van deze site mee om wat meer houdingen te proberen. De belichting moet de volgende keer gewoon spannender, hoewel dit gewoon een kwestie was van: witte muur -> magica -> plaats magica voor muur -> neem shots :P De volgende keer is een stuk voorbereiding wel zo prettig, ik zal alvast eens wat na gaan denken voor m'n volgende shoot met vriendin :P Bedankt in ieder geval voor het uitgebreide commentaar en de tips, hier kan ik wat mee voor de volgende keer.

offtopic:
Die opmerking van de 17-40 als portretlens kreeg ik van de week van iemand te horen, ik weet niet eens meer van wie :) Maar het ding bevalt prima ervoor :) Met name als je ruimte wat beperkt is, is zo'n groothoek toch wel prettig :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek eens op het net naar het begrip sleutel driehoek als het om belichting gaat.
Daar kun je een boel mee doen... niet alleen in het gezicht, maar ook zeker met de rest van het
'object'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG_G
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01-2024

BiG_G

Master of Gods

Hoi,

In tegenstelling van Eekthecat, vind ik de witte achtergrond eigenlijk verkeerd gekozen. Zeker door de kleur van de trui / shirt die je model aan heeft. Magica heeft een erg blanke huid, je flitst vrij hard en dat in combinatie met de spierwitte achtergrond doet het bijna zeer aan je ogen.

Over de pose's is remy al gevallen, dus dat is al gezegt (en het waren maar 10 minuten :p)

Foto 1: Scherpte diepte redelijk, flits in d'r gezicht? zijkant? had van mij zachter gemogen. Verder id dit 1 van de beste foto's.

2: Zie foto 1, Verschil is de lach is een verbetering, helaas is het haar in haar gezicht juist weer een storende factor. wat de foto helaas weer verminderd. Ook dit had Remy al gezegt. Helaas geld hier ook te veel licht... (vind ik dan, he)

De overige foto's blijven hetzelfde commentaar houden.

Echter, de laatste vind ik het minst goed. Of hij is niet scherp genoeg, of dof is te aanwezig... Vind die niet mooi.

Mijn favo's van deze serie: 1, 5 en 6

Ik hoop dat je wat kan met m'n critiek.

You can either agree with me or be wrong!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 17:46

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik heb Neo gisteravond al ff snel wat uitleg gegeven over Canons master/slave-verhaal, dus ik verwacht binnenkort een update. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik mag me zondagse kleding weer gaan wassen dus :P

Of had je iemand anders op het oog neo O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Zwam niet zo. Breng tenminste het fatsoen om op om dergelijke opmerkingen niet te posten: niemand heeft daar wat aan. Op zo'n manier praat je niet over een medeforumlid, en zeker niet over een dame.

[ Voor 92% gewijzigd door Remy op 02-03-2006 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Hou er nu aub maar over op, het voegt echt helemaal niks toe aan deze thread en herhalen van wat je zegt lokt weer reacties uit.

[ Voor 75% gewijzigd door Grrrrrene op 03-03-2006 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Wat ik erg jammer vind is de achtergrond, het lijkt wel of het model met ps uitgeknipt is. Verder een beetje gelijke poses (is ook al vaak genoeg gezegt) Maar leuk om te zien, want een modelshoot lijkt mij erg lastig, maar erg leerzaam.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het valt dan ook erg tegen, met name de eerste keren dat je het doet denk ik. Het is lastig om die regie te nemen en goed uit te voeren, maar oefening baart kunst denk ik :) Ik ga het in ieder geval binnenkort weer eens doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Komt dat niet omdat je als fotograaf 9 van de 10 keer de passieve rol aanneemt en gewoon schiet wat je ziet? ;)

Tsja, ik kan me alleen maar aansluiten bij wat hierboven al gezegd is, zo'n witte achtergrond is wel aardig, maar maakt zo'n serie op den duur saai. Zeker als je niet varieert in de poses :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, ik van de week mijn vriendin maar eens lastig vallen om te oefenen :Y) Ik heb dit weekend bij Scheveningen al wat snapshots van d'r gemaakt, waar o.a. het volgende uit kwam rollen:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/mir_600.jpg

O+ :P

Maar het klopt wel, de meeste foto's die ik maak zijn de spontane momenten. Het regisseren is behoorlijk lastig, maar daardoor wel een uitdaging :) Van de week langs de Kwantum wat gordijnstof halen als achtergronden en een flinke plaat piepschuim als reflectiescherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Van't weekend? Dat was vrijdag :P

ps, hoofd van 'model' in de laatste foto is wel erg in't midden geplaatst. D'r (zwarte) jas had de compo denk ik wat meer afgemaakt.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1