[Real Alternative] Geen geluid bij online stream

Pagina: 1
Acties:

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Al jaren gebruik ik naar volle tevredenheid Real Alternative, nooit problemen mee gehad. Helaas krijg ik sinds een paar dagen geen geluid meer bij online streaming Real-bestanden, zowel bij video als audio. Wat de oorzaak van dit plotselinge probleem is weet ik niet, naar mijn weten is er niets veranderd aan het systeem.

Andere streams, zoals wmv, asf, en asx, geven geen problemen en bij het afspelen van lokale Real-bestanden krijg ik wel gewoon geluid, het is dus puur een probleem met Real streaming media. Het vreemde is dat de tijdbalk wel gewoon begint te lopen alsof alles werkt, er komt alleen geen geluid.

Instellingen van Media Player Classic:

Formats
Real Audio File: Realmedia
Real Media File: Realmedia
Real Script File: Realmedia
Real-Time Streaming Protocol handler: RealMedia ("look file extension first" aangevinkt, is standaard)

Filters
Source filters:
RealMedia aangevinkt

Transform filters:
RealVideo aangevinkt
RealAudio aangevinkt

In RealPlayer 10 werkt de streaming audio wel gewoon goed, maar dat is ongeveer het meest irritante programma wat ik ken en daarnaast crasht hij ook vaak, geen bruikbare oplossing dus.

Een zeer vervelend probleem, aangezien ik meerdere keren per dag tientallen geluidsstreams luister op internet (online nieuwste releases luisteren, ben DJ) en het switchen tussen de verschillende bestanden bij Real ook nog eens ongeveer een halve minuut per bestand duurt, waar Real Alternative direct overschakelt. Momenteel ben ik dus uit pure noodzaak aangewezen op dat irritante programma van Real, wat mij per dag ongeveer een uur extra en een hoop irritatie kost.

Hopelijk kan iemand mij dus helpen met dit probleem. :)

Verwijderd

heb je al eens geprobeerd om het programma helemaal opnieuw te installeren?

• TimMer
  • Niet online
Ja, zowel Real Alternative als Realplayer 10. Allebei meerdere keren geïnstalleerd en gedeïnstalleerd, maar niks werkt. ;(

• TimMer
  • Niet online
Niemand die een oplossing heeft dus? ;(
Hoop het niet, want anders kan ik weer alles opnieuw gaan installeren, weer twee dagen kwijt. :'(