Backup van Lotus Domino

Pagina: 1
Acties:

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 13:25

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
We gebruiken hier Veritas Backup op AIT-3 voor onder andere de Lotus Domino server. Nu zijn er 2 mogelijkheden om Lotus Domino de backuppen;

- Met de speciale Domino-module van Veritas; deze backupt alle databases.

- Met de open files module; hiermee backup je de hele Domino-map

De laatste optie heeft de voorkeur omdat dan ook configuratiefiles etc worden meegenomen. Wat is dan nog precies het nut van de Domino-module? Is het backuppen mbv de open files-module minder goed? Kan deze corruptie op de database files veroorzaken?
Kan ik wellicht het beste de hele map restoren en vervolgens de databasefiles overschrijven met de files die dmv de Domino-module zijn gebackupt?

[ Voor 12% gewijzigd door FaceDown op 24-02-2006 14:19 ]

Groetjes, FaceDown.

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Waarschijnlijk kun je dan per mailbox of zelfs per email backup terugzetten. Als je backupt met behulp van open files moet je een heel .nsf betand terugzetten. Dus bijvoorbeeld een geheel mailbox.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 13:25

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik geloof niet dat die restoreopties er zijn (of ik kan ze niet vinden). De hele module komt bij mij over als een soort 'open files maar dan alleen voor Lotus Domino'. Wanneer ik zonder de modules Domino probeer te backuppen geeft hij namelijk veel databases (waaronder maildatabases) in gebruik.

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

wij gebruiken zoiets maar dan van tsm, wat ik begrijp, gaat tie gewoon beter om met de databases van notes, je kan bijv ter plaatse een database restoren, deze wordt dan vanzelf actief gemaakt in notes etc. Zonder deze module zou je de database ergens anders moeten restoren, zorgen dat er niemand in de actieve database zit, en dan de boel vervangen etc.

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

De notes agent zorgt er voor dat je tot op een exact tijdstip kan restoren. Doordat de transaction logs ook mee gebackupt worden.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• labooh
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-02 21:35

labooh

Jaja...

En de notes-agent zorgt ervoor dat je ook databases (nsf's) kan backuppen terwijl ze zin gebruiik zijn door users... Via Veritas krijg je de melding dat de files al in gebruik zijn en er dus niet naar toe geschreven kan worden.

iRacing Profiel

Pagina: 1