Toon posts:

Xbox 360 > PC - Geen verbinding ( IP Adres fout)

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb wat problemen met mijn connectie ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

Connectie:

Xbox 360 > PC (netwerk kaart 2)
PC > Internet (netwerk kaart 1)

Ik ben naar een LAN-PARTY geweest, en sindsdien doet mijn connectie het niet meer. Dit ligt aan het IP Adres (zo geeft de Xbox 360 aan).

Het ip van mijn 1e netwerkkaart staat op Automatisch toewijzen. Dit werkt gewoon.

Als ik het dat bij de 2e netwerkkaart ook doe, zegt de connectie: geen of beperkte verbindingsmogelijkheden. Daarom heb ik bij mijn verbinding (TCP/IP) > Eigenschappen, een IP ingevoerd. (dit ip heb ik gevonden door uitvoeren>ipconfig, en dan 1 cijfertje op het einde veranderen). Dan doet mijn PC net alsof alles perfect in orde is. Echter de Xbox 360 blijft aangeven dat het IP adres "failed" is.

Ook dit heb ik uitgevoerd:

1. Meld je aan op de pc als Administrator (beheerder) of als Owner (eigenaar).
2. Bij Windows XP wordt Internet-verbinding delen automatisch geladen tijdens de installatie.
3. Klik op Start in de taakbalk, klik met de rechtermuisknop op Mijn netwerklocaties en klik op Eigenschappen.
4. Klik met de rechtermuisknop opLAN-verbinding. Klik op Eigenschappen in het snelmenu en klik op de tab Geavanceerd.
5. Schakel onder Internet-verbinding delen het selectievakje Andere netwerkgebruikers mogen via de Internet-verbinding van deze computer verbinding maken in.
6. Klik op OK.
7. De internetverbinding wordt gedeeld met je Xbox.

- Windows firewall uit, helpt niet.
- Automatisch ip toewijzen helpt ook niet.

Als iemand mij verder kan helpen, heel graag!

Alvast bedankt.

Groeten,

Fablex

P.S: Ik heb de Xbox 360 helpdesk gebelt maar die kwamen er alleen achter dat mijn IP Adres toch echt het conflict moest zijn (gewoon wat de Xbox 360 dus al aangaf). Heb je dus erg weinig aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 14:12 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik neem aan dat je op je XBox ook een IP adres moet invoeren, om de boel te kunnen laten matchen? Hoe stond het ingesteld voor je naar de LAN party ging?
Een PC en een XBox360 vinden elkaar niet zomaar, je zult ze volgens mij allebei moeten instellen in dezelfde IP-range, dus de eerste 3 groepen cijfers hetzelfde, de laatste groep moet anders zijn. Dan bij allebei hetzelfde subnetmasker invoeren, en op de XBox als gateway (indien nodig) het IP-adres van de PC invoeren.

Verwijderd

Topicstarter
Het ip adres van 360 stond op automatisch met niets ingevult. Ik heb eenmaal geprobeert een Ip adres in te voeren exact aan het ipadres van netwerkkaart 2 (moet dit exact hetzelfde zijn of de laatste 3 cijfers weer anders?). Subn. heb ik ook hetzelfde gedaan en Gate. ook. Moet ik dat allemaal nog een keertje proberen. En misschien de DNS nog instellen?

Verwijderd

Topicstarter
Ok het lijkt nu beter te worden, IP Adress is nog altijd "failed" maar hij geeft nu aan dat dat aan me gateway ligt. Ik heb gewoon op LAN verbinding 1 en 2 en Xbox 360 dezelfde gateway ingevoerd. Dit lijkt me toch goed? De xbox 360 geeft aan dat je met router etc je modem even moet uitzetten en aanzetten misschien een goed idee voor mij ook?

-- Werkte niet, hoe kan ik het gateway probleem aanpakken?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 14:42 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 14:37:
Ok het lijkt nu beter te worden, IP Adress is nog altijd "failed" maar hij geeft nu aan dat dat aan me gateway ligt. Ik heb gewoon op LAN verbinding 1 en 2 en Xbox 360 dezelfde gateway ingevoerd. Dit lijkt me toch goed? De xbox 360 geeft aan dat je met router etc je modem even moet uitzetten en aanzetten misschien een goed idee voor mij ook?

-- Werkte niet, hoe kan ik het gateway probleem aanpakken?
Je moet gewoon overal hetzelfde hebben qua instellingen, alleen het IP adres van de XBOX moet anders zijn als die van het netwerkkaart in de PC naar de XBOX...

De netwerkkaart naar het internet / de modem toe heeft gewoon een automatisch toegekende IP-adres.

Mocht dit je nog niet helpen, laat dan even weten hoe jouw netwerk in elkaar zit. Met router, zonder router, switch, noem het maar op... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 24-02-2006 14:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Had ik al gezegt hierboven. Het is dus gewoon 2 netwerkkaarten.

1e kaart -> Modem (direct internet)
2e kaart -> Xbox 360 (via pc internet)

Ik stel dus alles hetzelfde in behalve de IP's. Dan geeft ie aan dat me Gateway niet "respond". Hij ziet hem dus wel als een goede gateway.

"your gateway did not respond to a network request"

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 14:53 ]

Verwijderd

Je wilt dus het volgende:

Netwerkkaart 1 zet je op automatisch ip en deel je.
Netwerkkaart 2 geef je als ip 192.168.0.1
Xbox :

Ip 192.168.0.10
Gateway 192.168.0.1
En subnet 255.255.255.0

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

1e Kaart => Automatisch = DHCP
2e Kaart => Vast IP, Vast Subnet, ICS enabled
XBOX => Vast IP, vast subnet, gateway 2e Kaart

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 24-02-2006 14:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Dnytje wat moet subnet en gateway van netwerkkaart 2 zijn?

@ Dnytje -> jij bent master! Hij doet et!

Ik sla dit allemaal even op zodat ik in het vervolg geen problemen meer heb!

Iedereen bedankt, hier kan slotje op!

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 15:10 ]

Pagina: 1