Toon posts:

Netwerk traag met Procurve 2224

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 servers en 16 werkstations aan een HP procurve 2224 switch hangen. De activity lampjes op de switch knipperen constant bijna allemaal en heel snel. Echter zijn er maar 4 mensen aan het werk op een Terminal Server.

Ik heb ethereal maar eens geinstalleerd om te kijken wat ik nu allemaal zie op het netwerk. 1 ding valt me op, dat elke seconde de volgende regel door ethereal wordt gelogd:

Source: 00:00:00_00:00:60
Destination: Spanning-tree-(for-bridges)_01
Protocol: CTRL
Info: MAC PAUSE: Quanta 0

Heb ik nu een defect in me LAN. Op google heeft iedereen het over een LOOP.

Weet iemand wat die regel uit ethereal betekend?

Verwijderd

Ga eens uitzoeken wat het Spanning Tree Protocol is. Als je echter maar één switch hebt zou dat opzich niet echt het probleem moeten zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het Spanning Tree protocol voorkomt loops in je netwerk. Begrijp ik dat goed?

Er hangt ook een LANCOM adsl router aan de switch en die is maar verbonden met 1 poort op de switch.

Kan ik het beste zoeken in de bekabeling? Ik moet dan wachten tot vanavond, omdat ik dan pas bij de patchkast kan. f ligt het volgens jullie aan iets anders?

Verwijderd

'Spanning-Tree Protocol is a link management protocol that provides path redundancy while preventing undesirable loops in the network. For an Ethernet network to function properly, only one active path can exist between two stations. '
Meer info: http://www.cisco.com/warp/public/473/17.html

Op je 2224 kun je de spanning-tree protocol configureren, deze heb je nu mogelijk foutief geconfigureerd.