Software om een podcast te maken

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-01 14:22

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Topicstarter
Ik ben bezig met het opzetten van een Podcast (vooropgenomen radio show) voor een Creatief E-zine..
ik maak gebruik van de volgende appratuur:
Ibook 12"
Behringer F-Control Audio (FW audio interface)
Mixertje met daarop aangesloten 2 mics en mijn DJ Set (2xsl1200 Vestax PMC05proIII)

Nu ben ik nog opzoek naar een software pakket dat de volgende functionaliteit bied:
-Opnemen
-Triggeren van Jingles (al dan niet dmv een midi controller)
-Knippen en plakken (Later intervieuws en tracks er tussen plakken en foutjes wegwerken)
-Makkelijke interface
-Liefst zo goedkoop mogelijk

(als dit meer thuishoort in Audio Video & Hifi moet een modje hem maar even moven)

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Verwijderd

Heb je al op google gezocht ? Ik kwam laatst een pagina tegen met een mooie overzicht van bijna alle tools voor podcasting maar ben het even kwijt..

Btw, mijn eerste post vanuit mijn Mac Mini, mijn eerste Mac :)

Edit: Deze site bedoelde ik: Podcasting-Tools.com :)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 17:21 ]

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 22:23
Garageband van Apple zelf?

No production networks were harmed during this posting

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 17:46
Modbreak:laat dat maar achterwege

[ Voor 89% gewijzigd door chem op 24-02-2006 16:49 ]

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:08
Audacity, is een gratis en open source tool. Vele Podcast-makers gebruiken deze software.

Eigenlijk is het een basic editor, maar als ik het goed begrijp is het uitgebreid genoeg om lekker mee uit de voeten te kunnen. Bovendien: voor die prijs kan er weinig mis gaan :p

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Garageband natuurlijk!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 17:46
Wellicht was mijn reactie idd een beetje kort door de bocht.
Maar ik ben al een tijdje bezig met pod en vodcasten, en zolang je niks extreems gaat doen dan voldoet iLife 06 aan al je wensen. Wellicht dat de app PodcastMaker nog iets toevoegd ivm de publicatie mogelijkheden.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Een simpel knip en plak programma zoals Garageband of Audacity moet zeker volstaan, het is immers geen live programma. Waarom zou je overgens jingles willen triggeren dmv midi in een non-live omgeving :?

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Ik ben zelf wat gaan spelen met podcasts sinds ik mn iMac heb en ik vind GarageBand prima, het is er deels ook op gebouwd.
Anders idd Audacity

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 11:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

matiasjansen schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 20:47:
Een simpel knip en plak programma zoals Garageband of Audacity moet zeker volstaan, het is immers geen live programma. Waarom zou je overgens jingles willen triggeren dmv midi in een non-live omgeving :?
Om tijd te besparen bij de nabewerking.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:08
True... Er zijn idd zat Podcasts waar ze dat wel doen... En waar ze zelfs live van alles d'r in mixen.. Maar ja, die hebben dan ook een echte studio :)

Liege, liege, liegebeest!

Pagina: 1