Toon posts:

[Laptop]Boot niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb twee weken terug een tweedehands laptop gekocht...alles werkte prima, tot ik m net opstartte, hij deed normaal wat hij moet doen, ik log in, hij gaat verder met het opstarten van windows en valt ineens uit (alsof je ineens de stroom eruitgetrokken zou hebben) Hij hangt nu aan de netvoeding, lampje van acculaden brandt, als ik op de startknop druk knippert dit lampje, gaat het lampje van netvoeding aan, vervolgens gaan alle lampjes weer uit, en na 3 seconden springt het lampje van acculaden weer aan en is de situatie weer precies hetzelfde. Op het scherm verschijnt niets. Ik vind het een vreemd verhaal, vanmorgen deed hij t nog en ook vandeweek heeft hij zn werk prima gedaan:

Advent Laptop (UK)
P4 2,2ghz
2x265MB pc2700
20GB

Ik heb geen details wat betreft moederbord en overige hardware, aangezien er geen manual bijzit ofzoiets. Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn?

Gr. Jan

• kaconst
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-05 22:56
Probeer eens op alleen accu. Soms heb ik hetzelfde probleem en wil ie wel doorstarten als de powerkabel der niet inzit.
Vraag me niet waarom. :+

Verwijderd

Topicstarter
Nope, ook niet...toch bedankt ;)

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
*precies tegenovergestelde mode*

-> probeer de accu er is een paar uur uit te halen, en de stroom kabel er dan ook niet in te hebben, zie het als een soort bios reset mode, met een beetje geluk heeft dat ding niet een apparte bios batterij, en worden alle instellingen weer gereset, met hopelijk kans dat de pc weer opstart :)

suc6! :Y)

~ Mijn prog blog!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

therat10430 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 13:38:
*precies tegenovergestelde mode*

-> probeer de accu er is een paar uur uit te halen, en de stroom kabel er dan ook niet in te hebben, zie het als een soort bios reset mode, met een beetje geluk heeft dat ding niet een apparte bios batterij, en worden alle instellingen weer gereset, met hopelijk kans dat de pc weer opstart :)

suc6! :Y)
Kun je dan niet net zo goed gelijk de bios in gaan de de boel resetten, want daar komt hij wel voorbij...

Blij Met Wilco

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Je kunt het ook proberen met de batterij eruit en de powerkabel er wel in. Als het aan de batterij ligt doet het nu wel gewoon.

En ter informatie: Advent is het 'huismerk' van Dixons. Misschien dat ze je daar verder kunnen helpen.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Ik denk dat ze in Nederland het merk niet ondersteunen of zelfs kennen

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Verwijderd

Topicstarter
-Thunder- schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 13:40:
[...]

Kun je dan niet net zo goed gelijk de bios in gaan de de boel resetten, want daar komt hij wel voorbij...
Ga ik proberen, ik kom overigens niet in de bios thunder...hij doet helemaal niets behalve die lampjes en ik hoor iets opstarten als ik de startknop indruk, maar meer ook echt niet.
Mento schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 13:44:
Ik denk dat ze in Nederland het merk niet ondersteunen of zelfs kennen
Advent wordt voor zover ik weet inderdaad alleen in engeland ondersteund, maar ik zal t voor de gein s vragen als ik m inderdaad niet aan de praat krijg.

ik heb net ook maar even de output van mn ac-adapter gemeten...deze geeft 19.9V aan, de laptop loopt op 19v. dus dat zou in principe niet zo'n probleem moeten zijn volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net nog ff met dat ding gestoeid, maar het wordt een steeds vreemder verhaal. Op internet las ik dat iemand met een niet-bootende laptop na het verwijderen van zijn geheugen de pc wel aan de praat kreeg, nadat hij het geheugen terugplaatste. Ik heb dit geprobeerd en inderdaad ging de pc nu gewoon aan en startte normaal op. Hij viel echter na 2 minuten alweer uit. Ik weer het geheugen eruit en erin. Startte weer netjes op en ondertussen staat hij alweer een kwartier probleemloos te draaien, even wat zitten internetten, spelletje gedaan enzo, hij lijkt het weer redelijk te doen, ook een reboot gaat feilloos zowel op accu als netstroom. Echt een raar verhaal :( Nog steeds geen idee wat het was.

Verwijderd

Most likely iets met de stroomtoevoer naar de componenten toe. Dit soort problemen bij laptops zijn vrij lastig te troubleshooten omdat de hardware nou eenmaal wat meer ingebakken zit.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag de laptop weer geprobeerd op te starten, met hetzelfde resultaat als gister....geen boot. Ook het verwijderen en terugplaatsen van de geheugenmodules geeft geen resultaat meer. Iemand nog suggesties? Ik ben ten einde raad :'(

EDIT: Net had ik de laptop in een bepaalde hoek op mn schoot staan, en hij begon met opstartten, toen ik de laptop in een andere positie draaide zeg maar (meer horizontaal) viel hij uit tot 3x toe. Kan dit niet de HDD zijn? aangezien soms ook wel s blijkt dat een stervende HDD het in een desktop op zn kant bijvoorbeeld wel doet, maar niet verticaal. Als ik de harddisk er uithaal doet hij het echter nog niet. Bedankt alvast allemaal :Y)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2006 11:49 ]

Verwijderd

of misschien ergens een los contactje (wat alleen contact maakt als je de laptop onder een bepaalde hoek houdt) :)

Als ik jou was zou ik hem ff open maken en kijken of er iets verdacht uitziet (vaak zijn het kleine dingetjes die zulke vage problemen verooraken :P )

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Dit klinkt inderdaad heel erg als een los contact. Helaas zijn bijna alle contacten die evt. los kunnen raken erg moeilijk te bereiken zonder de hele boel open te schroeven.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Zit ergens of sluiting/los contact....Lastig om daar achter te komen. Nieuwe generatie notebooks zijn/krijgen vaak op ten duur problemen. Zo heb ik 2 peperdure notebooks in tas liggen..
Beiden kaduk..na 3jaar. sluiting mobo/geheugenbanken en dan ben je klaar :+

Nee...geef mij maar een desktop :9 En een externe hdtje voor onderweg ;)

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Misschien de voeding kapot ? dat je accu niet goed opgeladen word , en dan start je accu tot het windows scherm valt ie uit , omdat de accu niet opgeladen word en geen netstroom heeft.

Misschien of misschien niet :D
Pagina: 1