Internetverbinding valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-10-2025
Ik zit hier achter een router (met ingebouwde firewall). Hier draai ik de standaard firewall van XP en Nod32. Met enige regelmaat (soms na 6 uur, soms 4x in 1 uur) valt m'n internetverbinding weg.. Als ik dan naar 'Eigenschappen van Netwerkverbindingen ga', dan de LAN-verbinding uitschakel en weer inschakel, en dan op 'herstellen' klik werkt de verbinding vaak wel weer..Maar niet altijd.

M'n verbinding met m'n provider (@home) blijft dan wel gewoon goed (te zien aan de lampjes op het modem, en het feit dat de andere computer die aan de router hangt wel gewoon een verbinding met het internet blijft houden).

Ik heb recentelijk een nieuwe computer aangeschaft, maar m'n ethernet controller is goed geinstalleerd.

Iemand enig idee waar het misgaat?

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 11:05

silverstorm

tearing me apart

Heb je de nieuwste drivers al eens geinstaleerd? Kan je als het probleem zich voordoet de router nog pingen of zelfs een site als google? Welk merk/type router heb je? Doet het probleem zich ook voor als je de firewalls uitschakeld? Wat is je CPU gebruik als het probleem zich voor doet? Is dit misschien iets om naar te kijken? Wat valt er weg aan je internet? Kan je alleen geen sites bezoeken? Of valt MSN uit? Of alle 2? Zijn er onderhoudswerkzaamheden/storingen bij je provider?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Hbeez
Als de verbinding wegvalt kan ik echt helemaal niks meer, niet pingen/msn'en/surfen etc. Ik heb de 'E-tech ADSL/cable Router'. M'n pc heb ik nog niet zolang dus ik heb de nieuwste drivers van de ethernetcontroller al geinstalleerd.

Dat ik teveel verbindingen maak (zoals de FAQ zegt) zou weleens kunnen kloppen .. vaak download ik van bittorrent en irc, draai ik MSN en game ik online :P Ik zal eens kijken of de verbinding ook wegvalt als ik geen Bittorrent draai!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Son_Gohan schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 14:36:
...knip.. M'n pc heb ik nog niet zolang dus ik heb de nieuwste drivers van de ethernetcontroller al geinstalleerd. ...meer knipwerk...
De nieuwste drivers zegt ook niet alles. Had pas geleden de wireless-driver van m'n IBM laptop upgedate en hij klapte er ook steeds uit. Weer terug naar de iets oudere versie het het werkte perfect.
Al zou dit meestal het probleem niet zijn, maar je kunt het proberen.

☻/
/▌
/ \

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:32
Heb je een orginele, of een zelf gemaakte kabel tussen jou pc en modem?

Als de de ethernet kaart op auto sense hebt staan, probeer hem dan eens vast in te stellen op 10Mb Half duplex. Als dit dan niet wegvalt kun je bv 100Mb Half duplex of 10Mb Full proberen.

• Hbeez
Het valt me overigens op dat als ik download met meer dan 600 kbyte/s (heb een 5000 kbit/s verbinding) de verbinding vaak wegvalt.. :S

Ik gebruik overigens alleen maar originele ethernetkabels.

Ik zal nu de verschillende instellingen van duplex proberen .. Bedankt voor de hulp! Maar als dit niet werkt, zou het dan nuttig zijn om een nieuwe router aan te schaffen?

[ Voor 10% gewijzigd door Hbeez op 24-02-2006 21:24 ]

• Hbeez
Of ik 100 of 10MB en half of full duplex instel maakt verder geen verschil.. de verbinding blijft gewoon wegvallen.. :'(
Pagina: 1