Ik zit met het volgende probleem,
Ik ben onlangs bij een bedrijf aangenomen om daar de ICT automatisering te gaan doen.
Het bedrijf werkt zowel met Mac OS als met Windows NT based systemen.
Ze hebben er een Dell server staan met een al door iemand anders ingericht domeintje.
met de ongelooflijke slimme naam,
domeinnaam.
voor de rest niets erachter.
Tijdens het opzetten van het domein is ervoor gekozen om dns niet te installeren en te configureren!
Dit was toen dus niet een echt intelligente zet.
Er zijn vervolgens gebruikers aangemaakt en een paar shares opgezet die nu volop gebruikt worden. De computers die met de server communiceren zijn niet geintegreerd in het domein (zou ook uiteraard niet gaan omdat de DNS niet werkt!)
Ik heb nu de DNS service geinstalleerd en geprobeerd te configureren maar krijg het niet voor elkaar om die mooie AD schema's te laten opbouwen in de DNS server.
Ik heb al geprobeerd om :
een Active Directory Intergraded zone aangemaakt met Dynamic updates ingeschakeld
een Primary Zone aangemaakt met dynamic updates ingeschakeld
beide zone namen waren domeinnaam.
vervolgens net netlogon service opnieuw gestart, maar helaas werkte deze mijn DNS niet bij!
Wie oh wie kan mij hiermee helpen, of is het niet meer te verhelpen?!
Alvast bedankt!
Ik ben onlangs bij een bedrijf aangenomen om daar de ICT automatisering te gaan doen.
Het bedrijf werkt zowel met Mac OS als met Windows NT based systemen.
Ze hebben er een Dell server staan met een al door iemand anders ingericht domeintje.
met de ongelooflijke slimme naam,
domeinnaam.
voor de rest niets erachter.
Tijdens het opzetten van het domein is ervoor gekozen om dns niet te installeren en te configureren!
Dit was toen dus niet een echt intelligente zet.
Er zijn vervolgens gebruikers aangemaakt en een paar shares opgezet die nu volop gebruikt worden. De computers die met de server communiceren zijn niet geintegreerd in het domein (zou ook uiteraard niet gaan omdat de DNS niet werkt!)
Ik heb nu de DNS service geinstalleerd en geprobeerd te configureren maar krijg het niet voor elkaar om die mooie AD schema's te laten opbouwen in de DNS server.
Ik heb al geprobeerd om :
een Active Directory Intergraded zone aangemaakt met Dynamic updates ingeschakeld
een Primary Zone aangemaakt met dynamic updates ingeschakeld
beide zone namen waren domeinnaam.
vervolgens net netlogon service opnieuw gestart, maar helaas werkte deze mijn DNS niet bij!
Wie oh wie kan mij hiermee helpen, of is het niet meer te verhelpen?!
Alvast bedankt!