Toon posts:

rechter muisknop uitschakelen op 1 map

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het onmogelijke vraag want ik kan het nergens vinden. Maar is het mogelijk om binnen windows verkenner op 1 specifieke map de rechtermuisknop uit te schakelen. Dus dat je hier geen eigenschappen van bestanden kunt opvragen e.d.?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:07
Wat wil je precies? Rechtermuisknop is gewoon context menu en de meeste opties kan je ook gewoon met het "normale" explorer menu tevoorschijn toveren of zelfs met het toetsenbord. Dus leg eens uit wat je wilt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil aan bepaalde gebruikers wat applicaties aanbieden via snelkoppelingen. Maar wil niet dat deze gebruikers kunnen zien waar deze snelkoppelingen naar toe verwijzen.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Dan maak je snelkoppelingen naar snelkoppelingen.

Maar waarom zou dit nu zo schokkend zijn ?
Je hebt dit toch op rechten nivo al afgetikt hoop ik ?

Abort, Retry, Quake ???

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-03 16:12
De snelkoppelingen wijzen naar het programma. Dus waarom zou die gebruiker kijken naar de eigenschappen van de snelkoppeling. Das niet interessant want hij kan dat programma toch starten. Dus of je nou bv. Calculator ziet staan als snelkoppeling, of :\windows\system32\calc.exe.

[ Voor 21% gewijzigd door Ascathon op 24-02-2006 13:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom zou dit nu zo schokkend zijn ?[/quote]
[quote]

Het is niet echt schokkend maar sommige bestanden verwijzen naar netwerklocaties waarvan ik niet wil dat gebruikers deze kunnen achterhalen. Uiteraard kunnen ze hier geen schade aanrichten maar het is gewoon "beter" als ze dit niet kunnen achterhalen.

Verwijderd

Topicstarter
De snelkoppelingen verwijzen naar scripts.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02 12:25
Ik weet niet in wat voor een omgeving je werkt maar ik denk niet eens dat de gemiddelde gebruiker het intresseerd waar een linkje naartoe gaat.. Als jij zorgt dat je je zaakjes op orde hebt en zorgt dat de rechten op de betreffende locatie in orde zijn zou ik me geen zorgen maken. Dit is een doodnormale situatie..

Als het over login scripts gaat zou je ze msschien kunnen intregreren in AD? (als je dat hebt draaien)

[ Voor 15% gewijzigd door Pakjebakmeel op 24-02-2006 13:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
We zijn bezig met een soort vervanger voor de NAL van Novell. Nu hebben we ook een scherm met iconen alleen bij de NAL zie je niet waar deze bestanden naar toe verwijzen, bij ons scherm met snelkoppelingen, zie je de locaties wel.

Laten we het er op houden dat we willen proberen de eigenschappen van de NAL na te bootsen. Als het niet kan heb ik daar vrede mee maar ben gewoon benieuwd of er mogelijkheden voor zijn.

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

door middel van GPO of zen policies' zou je de rechter muisknop in menu's en explorer schermen kunnen uitzetten maar dat geld voor alles.

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

geef de gebruikers een snelkoppeling naar een batchfile.
start met deze batchfile het programma zelf op.
meeste gebruikers weten niet wat batchfiles zijn, laat staan dat ze kunnen editten en snappen wat er staat.

om het helemaal moeilijk te maken, kun je met die batchfile een snelkoppeling opstarten die verwijst naar het echte programma.

dan zou zelfs ik er niet meer uitkomen. ;)

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02 12:25
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 16:00:
geef de gebruikers een snelkoppeling naar een batchfile.
start met deze batchfile het programma zelf op.
meeste gebruikers weten niet wat batchfiles zijn, laat staan dat ze kunnen editten en snappen wat er staat.

om het helemaal moeilijk te maken, kun je met die batchfile een snelkoppeling opstarten die verwijst naar het echte programma.

dan zou zelfs ik er niet meer uitkomen. ;)
offtopic:
Lekker onderhouds behoevend :'( Ik heb wel andere dingen te doen op een werkdag :>

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je een shortcut file (.lnk) renamed naar een bestand dat eindigt met .lnk2 kan je er geen properties meer van opvragen geloof ik :)

Welke Windows versie gaat het hier overigens om? Zoals je in de Windows Operating Systems Policy kan lezen zien we die graag terug in je topic titel :)
Pagina: 1