De situatie:
Een windows 2003 SBS Server met 15 CAL's.
De mail wordt opgehaald d.m.v. de POP3 connector van exchange.
Mail wordt verstuurd via SMTP Virtual server.
Mijn kennis is helaas beperkt met deze materie, hoewel ik op school wel met win2k heb gewerkt.
Exchange is redelijk nieuw voor me, hoewel ik aardig heb geleerd van de laatste paar dagen.
Betaalde externe hulp is nog geen optie, aangezien ik werk voor een stichting.
Het probleem:
Nu werkt het ontvangen en versturen van mailtjes opzich prima.
Alleen word met mailtjes naar buiten het lokale adres meegestuurd, en zal een reply dus niet werken.
Dus ik geef ik bij de eigenschappen van de user een ander mailadres mee.
Dit werkt, alleen dient zich nu een nieuw probleem aan, de inkomende mail word nu helemaal niet meer bezorgd
Is er iemand die weet hoe dit opgelost kan worden, het liefst wel een gratis oplossing.
Wat heb ik zelf gedaan?
Bij elkaar heel wat uurtjes op GoT en ook wat op google gezocht.
Heb best wat oplossingen langs zien komen, maar er was er geen een die werkte/waar ik wat mee kon.
Een windows 2003 SBS Server met 15 CAL's.
De mail wordt opgehaald d.m.v. de POP3 connector van exchange.
Mail wordt verstuurd via SMTP Virtual server.
Mijn kennis is helaas beperkt met deze materie, hoewel ik op school wel met win2k heb gewerkt.
Exchange is redelijk nieuw voor me, hoewel ik aardig heb geleerd van de laatste paar dagen.
Betaalde externe hulp is nog geen optie, aangezien ik werk voor een stichting.
Het probleem:
Nu werkt het ontvangen en versturen van mailtjes opzich prima.
Alleen word met mailtjes naar buiten het lokale adres meegestuurd, en zal een reply dus niet werken.
Dus ik geef ik bij de eigenschappen van de user een ander mailadres mee.
Dit werkt, alleen dient zich nu een nieuw probleem aan, de inkomende mail word nu helemaal niet meer bezorgd
Is er iemand die weet hoe dit opgelost kan worden, het liefst wel een gratis oplossing.
Wat heb ik zelf gedaan?
Bij elkaar heel wat uurtjes op GoT en ook wat op google gezocht.
Heb best wat oplossingen langs zien komen, maar er was er geen een die werkte/waar ik wat mee kon.