zelfde email gebruiken met gewoon inloggen en via terminal s

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008

• Hamsharrie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06-2006
vraag,

mensen op kantoor die gewoon op de server inloggen en hun email hier ontvangen en lezen via een exchange server willen ook thuis via een terminal sessie inloggen en die zelfde email gaan lezen, kijken enz. is dit mogelijk? het inloggen is al gerealiseerd, dit gaat goed. ze hebben nu een ander profiel maar kunnen ze wel bij hun email komen?

ook werkt het opstarten van outlook in een terminal sessie niet met een gewoon useraccount. als ik als administrator inlog start outlook wel op.

wie weet raad?

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-03 22:38
Heb je een exchange server draaine? Zo makkelijk heo je verder alleen outlook in te stellen.

Als je alleen outlook gebruikt moet je zorgen dat de pst bestanden van outlook op een share op de server komen, en daarin de mail bezorgen.

Ver volgens in de terminal servr voor de gebruikers outlook instellen dat hij de pst besanden van de share haalt!

Werkt prima, er is 1 maar! Je kan maar op 1 plek tegelijk het pst bestand openen!

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-02 11:41

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Outlook Webaccess is ook niet zaligmakend maar waarom gebruik je dat niet?

Laat maar.. .

• Hamsharrie
oke, dan laat ik ze gewoon outlook gebruiken met dat verhaal van die pst.
maar nu nog het probleem dat het outlook niet wil opstarten. rechten op office directory heb ik al aangepast.

foutmelding:
deze functie is niet beschikbaar. neem contact op met de systeembeheerder.

ben ik zelf.... systeembeheerder :) :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hamsharrie schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 13:22:
oke, dan laat ik ze gewoon outlook gebruiken met dat verhaal van die pst.
Welk verhaal van welke pst?
maar nu nog het probleem dat het outlook niet wil opstarten. rechten op office directory heb ik al aangepast.
Huh? Rechten op office directory?
Waarom?
foutmelding:
deze functie is niet beschikbaar. neem contact op met de systeembeheerder
En wanneer krijg je dat?
Welke handelingen verricht je dan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Hamsharrie
BackSlash32 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 23:53:
[...]

Welk verhaal van welke pst? vergeet deze maar

[...]

Huh? Rechten op office directory? vergeet deze ook maar. rechten staan weer als bij normale installatie
Waarom?

[...]

En wanneer krijg je dat?
Welke handelingen verricht je dan?
ik heb office 2003 basic edition geinstalleerd voor de thuis werkers. word en excel starten gewoon op maar wanneer ik office op wil starten dan krijg ik die foutmelding.
deze functie is niet beschikbaar. neem contact op met de systeembeheerder.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hamsharrie schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 09:13:
ik heb office 2003 basic edition geinstalleerd voor de thuis werkers. word en excel starten gewoon op maar wanneer ik office op wil starten dan krijg ik die foutmelding.
Outlook dus alleen blijkbaar (word+excel is nog steeds Office)..

Je bent je ervan bewust dat Outlook 2003 pst bestanden op een share met caching aan niet fijn vind?
Is ook officieel niet supported.

Bovendien denk ik dat je er verstandig aan doet Outlook eerst een keer met je server in /install mode op te starten..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Harmsharrie,

Ik ga dit topic sluiten - je topic en je posts brengen meer vragen op over wat je nou eigenlijk bedoelt of wilt bereiken dan iets anders. ALs je je vraag niet beantwoord krijgt, open dan een nieuw topic waarin je:
  • Duidelijk aangeeft wat je vraag is, normale zinsopbouw en leestekens/hoofdletter gebruik hanteert en genoeg relevante informatie geeft.
  • Een topic titel gebruikt die duidelijk en helder is, maar die ook de Windows versie bevat
  • aangeeft wat je zelf al geprobeerd hebt om je probleem / vraag te beantwoorden
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.