WiFi connectie tijdens gamen steeds even weg *

Pagina: 1
Acties:

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-04 09:26
Als ik Battlefield 2 via mijn draadloos netwerk wil spelen, heb ik om de minuut (weet niet zeker of dit precies 1 minuut is), ongeveer 1 seconde de melding ""there is an error with the connection" of zoiets. Erg vervelend vooral als je in een vliegtuig zit.

via de kabel heb ik dit niet. Hoe kan dit? en wat doet ie dan die ene seconde?

mijn draadloos netwerk bestaat uit de volgende onderdelen:

Linksys WRT 54G versie 2.1
Linksys WMP 54G
firmware=hyperwrt van december 2005 tofu11??

Als er meer informatie nodig is hoor ik het graag, alvast bedankt voor de hulp.

Alco

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
hoever is de afstand tussen je ontvangers?
Zit er een muur tussen?

Verwijderd

Hoe is het bereik? Wat doet het als je wat speelt met afstanden, kanalen etc?

Hoewel het niet zo hoort moet je je wel realiseren dat draadloos nou eenmaal wat minder stabiel is en wat meer latency heeft. Dat heeft gewoon te maken met de techniek en het feit dat het draadloos is.

En besteed in het vervolg graag wat meer aandacht aan je topictitel, dit zegt natuurlijk niks.

Verwijderd

Probeert het anders eens met WEP ipb WPA beveiliging bijvoorbeeld

Heb jij uberhaupt beveiliging aanstaan

• boers706
de afstand tussen de de pc en ontvanger is ongeveer 5 meter maar er zit wel een muur tussen. de ontvangst is bijna altijd uitstekend en de snelheid bijna atijd 54mbps.

ik heb een WEP encryptie van 64 bits.

ik weet wel dat draadloos nou eenmaal minder stabiel is dan bekabeld maar het is gewoon een minuut perfect, 1 seconde weg, en daarna weer een minuut ongestoord spelen.

bedankt trouwens voor de nieuwe topictitel dit lijkt inderdaad een stuk netter maar je moet er maar op komen hé :-)

• boers706
is er dan niemand die een oplossing heeft?

• 6bit
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06-2022
Ik heb laatst ergens gezocht naar een oplossing voor steeds dan weer weinig en dan weer even heeel veel latency in WoW.
Ik kwam een advies tegen waarin stond (kan het helaas niet terug vinden) dat het soms helpt om
- een goed kanaal te kiezen
- 128 ipv 64 bits te beveiligen
- vast ip adres geven aan de computer

het heeft voor WoW wel geholpen, misschien dat jij er ook iets mee kunt.
Ook even kijken of je toevallig niet nog een netwerk van een van de buren op pikt en of die hoger in de lijst staan van draadloze netwerken dan je eigen. Kan zijn dat hij namelijk af en toe verbinding wil maken met een ander netwerk

suc6

the things we fear most have already happened to us

Verwijderd

Hallo,

kijk op de router bij ´Wireless Tab - Advanced Wirless Settings´ of de ´Transmission Rate´ op ´Auto´ staat, en of de ´Frame Burst´ op ´Disabled´ staat, zo niet, stel deze settings in (auto en disabled).
Een andere mogelijkheid zou zijn om de ´Wireless Configuration Service´ te stoppen, en de wireless card handmatig te installeren, klik hier voor instructies. Het zou kunnen dat de Windows XP driver voor de wireless card het probleem veroorzaakt.

• boers706
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 21:33:
Hallo,

kijk op de router bij ´Wireless Tab - Advanced Wirless Settings´ of de ´Transmission Rate´ op ´Auto´ staat, en of de ´Frame Burst´ op ´Disabled´ staat, zo niet, stel deze settings in (auto en disabled).
Een andere mogelijkheid zou zijn om de ´Wireless Configuration Service´ te stoppen, en de wireless card handmatig te installeren, klik hier voor instructies. Het zou kunnen dat de Windows XP driver voor de wireless card het probleem veroorzaakt.
Het lag inderdaad aan windows wireless configuration, uitgeschakeld en nu werkt het perfect.

Bedankt,

Alco
Pagina: 1