Windows reparatie ziet VIA SATA diskette niet

Pagina: 1
Acties:

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:51
Ik heb Windows een beetje verpest met een poging tot overclocken. Nu wil ik eerst proberen om hem te repareren om eventuuel wat te backuppen. Ik heb een Maxtor sata schijf, en opzich lukt alles wel met die driver diskette en op F6 drukken enz. Hij heeft ook al de schijf opgeruimd waardoor ik het windows logoje alweer te zien kreeg (ik hoopte dat hij al verder zou gaan, maar helaas) Nu dus nog een keer opnieuw opgestart, op repareren geklikt, en hier komt het probleem.
Hij vraagt dan nog een keer om de diskette met de naam
VIA SERIAL ATA RAID CONTROLLER DRIVER

Ik heb deze diskette dus liggen, het probleem is denk ik alleen dat er in de TXTsetup.oem eigenlijk 3 diskettes staan:
[Disks]
d1 = "VIA Serial ATA RAID Controller Driver ", \VT8237, \winxp
d2 = "VIA Serial ATA RAID Controller Driver ", \VT8237, \win2000
d3 = "VIA Serial ATA RAID Controller Driver ", \VT8237, \winnt40

Misschien dat ik het TXTsetup bestand aan kan passen zodat windows hem wel herkent, en ik verder kan met de reparatie?

edit: Dit staat er ook nog bij, ik dacht dat dit misschien wel handig kan zijn om ook even te vermelden

# This section lists all disks in the disk set.
#
# <description> is a descriptive name for a disk, used when
# prompting for the disk
# <tagfile> is a file whose presence allows setup to recognize
# that the disk is inserted.
# <directory> is where the files are located on the disk.
#

[Disks]
d1 = "VIA Serial ATA RAID Controller Driver ", \VT8237, \winxp
d2 = "VIA Serial ATA RAID Controller Driver ", \VT8237, \win2000
d3 = "VIA Serial ATA RAID Controller Driver ", \VT8237, \winnt40

Ik heb al geprobeerd om de laatste 2 disks weg te halen, maar dit werkte natuurlijk niet...

[ Voor 35% gewijzigd door SaN op 24-02-2006 12:35 ]

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-03 17:57
mmh kzal m'n best doen te helpen.

heb je al eens een nieuwe andere diskette gedaan.
dus de vraag is: is er iets kapot (windows cd, diskette, diskettestation, pc, cd-rom speler, harde schijf)

uuhm en waar stopt ie bij windows installatie nu precies :S:S.

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:51
kami124 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 12:35:
mmh kzal m'n best doen te helpen.

heb je al eens een nieuwe andere diskette gedaan.
dus de vraag is: is er iets kapot (windows cd, diskette, diskettestation, pc, cd-rom speler, harde schijf)

uuhm en waar stopt ie bij windows installatie nu precies :S:S.
nee, ik heb nog geen nieuwe diskette geprobeerd, dat zal ik nu doen, maar ik denk niet dat dat het probleem is omdat deze diskette het 2 minuten geleden nog deed. Verder is er niks kapot geloof ik. Waar hij precies stopt weet ik niet, ik geloof dat hij stopte na het kopieeren van alle drivers etc. alvast bedankt!

edit: Andere diskette werkt niet
edit2: Ik heb het maar even opnieuw gedaan, hij vraagt om de diskette na dat ik heb gezegd dat hij moet gaan repareren (dit doe ik trouwens door eerst te zeggen dat ie windows moet installeren, en daarna op r te drukken als hij vraagt op welke partitie enz. Dan begint hij de lijst te maken met te kopieeren bestanden, en voordat hji iets gekopieerd heeft vraagt hij om de diskette... frustrerend

[ Voor 26% gewijzigd door SaN op 24-02-2006 13:04 ]