Ik heb hier thuis een Windows 2003 Server staan.
Config: ECS KM400 Moederbord, AMD Sempron 2400+ , 512MB RAM, IDE CDROM, Adatec SCSI + HP DDS3 streamer.
Deze server draait: DNS, DHCP, AD, Terminal server en Exchange 2003
Alles draait goed, geen errors in de event log.
Alle software de laatste updates.
Maar dan als ik vanaf mijn laptop of pc een grote hoeveelheid dat kopieer (net 5 CD ISO's) dan loopt de server gedeeltelijk vast. De server is niet meer te bereiken, geen ping helemaal niks.
Op de server kan ik ook geen netwerk meer gebruiken. Het enige wat helpt is een server reboot.
Het gekke is dat er in de evenlog ook geen fout verschijnen behalve van Exchange die geen netwerk meer kan vinden.
Ik heb al mijn onboard netwerkkaart uitgeschakeld en een 3com 3c905 geplaatst.
Ik heb de 2 20GB hd's vervangen door een gloednieuwe 80GB hd.
Hoe kan ik monitoren waar het probleem ontstaat?
Iemand een idee?
Config: ECS KM400 Moederbord, AMD Sempron 2400+ , 512MB RAM, IDE CDROM, Adatec SCSI + HP DDS3 streamer.
Deze server draait: DNS, DHCP, AD, Terminal server en Exchange 2003
Alles draait goed, geen errors in de event log.
Alle software de laatste updates.
Maar dan als ik vanaf mijn laptop of pc een grote hoeveelheid dat kopieer (net 5 CD ISO's) dan loopt de server gedeeltelijk vast. De server is niet meer te bereiken, geen ping helemaal niks.
Op de server kan ik ook geen netwerk meer gebruiken. Het enige wat helpt is een server reboot.
Het gekke is dat er in de evenlog ook geen fout verschijnen behalve van Exchange die geen netwerk meer kan vinden.
Ik heb al mijn onboard netwerkkaart uitgeschakeld en een 3com 3c905 geplaatst.
Ik heb de 2 20GB hd's vervangen door een gloednieuwe 80GB hd.
Hoe kan ik monitoren waar het probleem ontstaat?
Iemand een idee?