Toon posts:

spring in .net

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Jullie kennen allemaal wel spring voor java, framework die veel wordt gebruikt.

Wij zijn nu aan het omschakelen van java naar .net
Maar ze gebruiken hier liever de standaard .net zaken.
Alsook als ik op internet even kijk zie ik bijna alleen maar zaken die gebruik maken van spring voor java

Ik heb zo de indruk dat in de .net community niet zoveel naar opensource wordt gekeken of heb ik dit fout.

ik had graag daar even jullie mening over thx alot

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, .NET is van MS, dus lijkt me vrij logisch dat dat closed source is. Als je dat eenmaal gewend bent, ben je volgens mij ook niet zo geneigd om naar open source dingen te kijken ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-04 19:34

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

The_Eagle schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 12:03:
Mja, .NET is van MS, dus lijkt me vrij logisch dat dat closed source is. Als je dat eenmaal gewend bent, ben je volgens mij ook niet zo geneigd om naar open source dingen te kijken ;)
Er zijn anders best genoeg applicaties die open source zijn en .Net zijn :) Ook puur wat er afgesproken wordt met de opdrachtgevers over het al dan niet meeleveren van broncode :)

[ Voor 13% gewijzigd door gorgi_19 op 24-02-2006 12:08 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Wij gebruiken vrij veel opensource .net dingen in onze ontwikkelstraat:

nhibernate

log4net

nant

nunit

en nog wat kleine .net oss libs. Geen spring.net maar ik wil dit wel graag gaan doen...

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-04 22:26
Er zijn best open source tools die imo wel veel gebruikt worden in de .NET wereld; NHibernate bv. Wat The_Eagle zegt, kan misschien wel kloppen. Als uit de MS wereld komt, ben je niet gewend om met open source tools te werken, en misschien wordt er dan ook niet eens aan gedacht.

Ik heb zelf nog niet met Spring of Spring.NEt gewerkt; misschien dat dit ook (nog?) niet veel gebruikt wordt in de .NET wereld, omdat de meeste ontwikkelaars die met MS technologie werken, vroeger ook niet echt met OO principes te maken hadden. Denk aan VB programmeurs, de meeste van die mensen hebben/hadden nog nooit echt OO gewerkt, en kennen wellicht ook het DIP niet.

https://fgheysels.github.io/

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Even voor de duidelijkheid, gaat het nou om open source in .Net of om Spring in .Net?

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 24-02-2006 12:12 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
mja het rare is dat we van java komen, waarin we altijd opensource gebruikten ik denk aan junit, hibernate, spring enzo

maar nu ineens moet alles op een pure .net manier zonder opensource, eigenlijk wel raar
ik zelf gebruik momenteel nunit, voor mij eigen om toch de zekerheid te hebben dat mijn code altijd werkt

Verwijderd

Topicstarter
.oisyn schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 12:12:
Even voor de duidelijkheid, gaat het nou om open source in .Net of om Spring in .Net?
beiden eigenlijk, maar vooral spring, omdat dit zo makkelijk werkt in Java

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 10:58
misschien wil men niet in de toekomst geconfronteerd worden met wijzigingen die tot incompatibiliteit of upgradeproblemen leiden?

MS kan wel wijzigingen doorvoeren als "grote kracht"achter .net, terwijl de open source misschien hier en daar te kort door de bocht gaat wat betreft specificaties van .net. omdat de juiste documentatie niet voorhanden was, of niet bij de opensource coder in kwestie bekend

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 12:14:
mja het rare is dat we van java komen, waarin we altijd opensource gebruikten ik denk aan junit, hibernate, spring enzo

maar nu ineens moet alles op een pure .net manier zonder opensource, eigenlijk wel raar
ik zelf gebruik momenteel nunit, voor mij eigen om toch de zekerheid te hebben dat mijn code altijd werkt
Tsja, gaan jullie over op 2005 en TFS? Dan heb je de meeste dingen niet meer nodig..

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• whoami
Hoezo, zit er dan een dependency injection framework in 2005 ?
Zit er dan een O/R mapper in 2005 ?

Wat er wel in zit, is een unit-test suite, maar van wat ik er van gezien heb, is deze niet zo productief als NUnit icm Testdriven.NET

• Lethalis
  • Niet online
whoami schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 12:28:
Hoezo, zit er dan een dependency injection framework in 2005 ?
Zit er dan een O/R mapper in 2005 ?

Wat er wel in zit, is een unit-test suite, maar van wat ik er van gezien heb, is deze niet zo productief als NUnit icm Testdriven.NET
Bij O/R mapping is het vooral de vraag hoe je deze implementeert. Er is geen volledige O/R mapper in de algemene zin, maar je kunt altijd gebruik maken van strongly typed datasets. Hoef je ook geen SQL voor te schrijven en alles is via objecten te benaderen.

Er zit inderdaad een testsuite in 2005. Hoe goed deze is, durf ik vooralsnog niet te zeggen :) Tot nu toe heb ik alleen gezien dat ik er handmatig functionaliteit mee kan testen, maar nog geen automatische tests in uitvoering gezien. Nunit is wat dat betreft heel handig met al die groene en rode bolletjes ;) maar als je MS wil geloven is 2005 helemaal geintegreerd met alle tools.

Mijn kennis van dependency injection / Spring is eerlijk gezegd minimaal, maar principes kun je ook zelf implementeren zonder dat daarvoor iets in .NET moet bestaan. Vooral als je grotere systemen gaat bouwen zal dit deel uitmaken van je ontwerp en van de specificaties. In bijvoorbeeld DCOM werken applicaties ook los van elkaar en wordt informatie gewoon doorgegeven via Message Queueing. De modules zelf implementeren alleen de nodige functionaliteit, met alle voordelen vandien. Met .Net remoting en web services kun je in dit opzicht ook het e.e.a. doen.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 22:27

Bosmonster

*zucht*

Spring is er toch ook voor .NET?

http://www.springframework.net/

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 12:14:
maar nu ineens moet alles op een pure .net manier zonder opensource
Huh? Ik hoop niet dat je op de een of andere manier het idee hebt dat ontwikkelen in .NET betekent dat je niks mag opensourcen. Ik ga er even van uit dat je bedoelt dat binnen het bedrijf waar je werkt is besloten om geen open source 3rd party tools te gebruiken, wat idd erg vreemd is.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Maar ze gebruiken hier liever de standaard .net zaken.
Ik begrijp dat het "moet" het van zijn werkgever.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• whoami
Lethalis schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 13:06:
[...]

Bij O/R mapping is het vooral de vraag hoe je deze implementeert. Er is geen volledige O/R mapper in de algemene zin, maar je kunt altijd gebruik maken van strongly typed datasets. Hoef je ook geen SQL voor te schrijven en alles is via objecten te benaderen.
Dat zie ik niet als O/R mapping. strongly typed datasets zijn gewoon geen geschikte kandidaten als je een MDA wil hebben.
Mijn kennis van dependency injection / Spring is eerlijk gezegd minimaal, maar principes kun je ook zelf implementeren zonder dat daarvoor iets in .NET moet bestaan.
Waarom het wiel opnieuw heruitvinden als er al zo iets is als Spring.NET ?

• tijn
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-03 21:36
Bij .NET zijn er ook inmiddels een aantal IoC containers a la Spring voor Java:Momenteel ben ik aan het evalueren welke het meest geschikt is voor mijn hobby project. Waarschijnlijk gaat het de Castle container worden omdat het relatief eenvoudig is (geen uitgebreide xml configuratie nodig) en de developer community erg actief is. Bij Spring.NET krijg ik het gevoel dat er niet zo veel schot in de zaak zit. De andere twee ken ik eigenlijk niet goed genoeg om er uitspraken over te doen. Opvallend is wel dat Microsoft zelf dus ook een duit in het zakje doet (CAB) maar ze proppen het in een veel groter framework dat dan ook nog eens vooral voor Winforms applicaties is.

<rantmodus>
Overigens valt het in dit draadje wel weer op dat in .NET wereld de meerderheid (vooral de werkgevers dan) niet verder kijkt dan zijn of haar neus lang is. Met alle open source toolkits wordt het ontwikkelleven een stuk plezieriger, maar men sluit hier collectief de ogen voor omdat Microsoft het niet promoot.
Nou, veel plezier dan maar met de typed datasets en VSTS.

Zo, dat moest er ff uit :)
</rantmodus>

Cuyahoga .NET website framework

• Lethalis
  • Niet online
whoami schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 14:30:
[...]
1. Dat zie ik niet als O/R mapping. strongly typed datasets zijn gewoon geen geschikte kandidaten als je een MDA wil hebben.

2. Waarom het wiel opnieuw heruitvinden als er al zo iets is als Spring.NET ?
1. Daar heb je gelijk in.
2. Dat wist ik niet :)

Zo leer ik ook nog eens dingen op GoT :P

Verwijderd

Topicstarter
kenneth schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 14:26:
[...]

Ik begrijp dat het "moet" het van zijn werkgever.
inderdaad :(
Pagina: 1