Netwerk segmenteren, welke Cisco Router?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:53

decramy

root@birdie:~#

Topicstarter
We zijn bezig met het opslitten van ons netwerk (in Redbus) in segmenten.

Ontwikkeling kan niet bij productie en overige services (smtp, dns) zijn ook in een appart segment. In totaal komen wij op 6 segmenten en hebben we 2 gigbit feeds naar het internet.

Dat betekend dat we 8 gigabit interfaces nodig hebben.

De bedoeling is dat er op deze machine (liefst layer 3 product) ook een firewall komt, om ongewenst verkeer buiten de deur te houden. Cisco staat bekend om zijn goede routers met ACL`s.

Ik word alleen gek op cisco.com, er staat nergens duidelijk een deel voor Gigabit producten oid. Zowiezo is de snelheid van de producten moeilijk te vinden...

Kunnen jullie me helpen?

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• flippper
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-10-2025
bel je leverancier op ?
als je zoveel geld uit wilt geven kunnen hun wel advies geven ...
zal 5xxx model worden schat ik ....

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Flippper schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 12:10:
bel je leverancier op ?
als je zoveel geld uit wilt geven kunnen hun wel advies geven ...
zal 5xxx model worden schat ik ....
65xx eerder...

6503 met een MLS blade en een blade met wat gig poortjes bijv.
Er zijn genoeg bedrijven die je hierin goed kunnen adviseren...

[ Voor 21% gewijzigd door JackBol op 24-02-2006 13:09 ]

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-04 00:00
Een Cisco 3750 Layer3 switch met evt 1 of meerdere PIX firewalls lijkt me goedkoper. Maar je kan inderdaad het beste even je leverancier bellen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-04 15:44
3750 ja, +- 3000-4000 eur afhankelijk van het model ...

Verwijderd

3750 pops in mind, maar laat je adviseren door een leverancier met grondige kennis!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

3750 is idd een optie, maar hoe wil je dan 2gbit gaan firewallen? zelfs de 535 pix kan maar 1,7 gbit throughput. Een FWSM kan 5 gbit throughput aan, dus kan je ook nog een beetje groeien.

je leverancier kan het je voorberekenen...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-04 00:00
Misschien is de ACL functie van de 3750 wel voldoende voor wat TS wilt.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-04 16:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie alle tips : dit is nou typisch een geval wat je aan een gedegen leverancier moet voorleggen - blijkt het geleverde niet afdoende kun je ook hem voor z'n ballen schoppen dat hij een te magewre config geleverd heeft.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.