Toon posts:

palmtop kopen, welke ???

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis wil een nieuwe palmtop kopen.
Zaten te denken aan de
Psion Series 5MX Palmtop 16MB NL

Hij moet kunnen:

Moet prima werken met outlook 2000 NL(agenda, adressen, en dat soort dingen)

Hij moet kunnen werken met GPS (schijnt een module voor te zijn of zo iets(graag ook werking/ervaringen daarvan en waar te koop))

in de auto te gebruiken zijn dus autosteun of zo iets

Zou heel handig zijn:

Als die via IR zou kunnen e-mailen via een nokia 6150

Wie heeft er nog hint, tips, site's of dingen die je wel/niet moet doen.

Al vast bedankt

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Ik heb zelf een Palm IIIe, die upgegrade is tot 8 MB. Hij kan alles wat je daar noemt. Voor GPS moet je wel een aparte module kopen, maar het kan wel. Hij heeft geen toetsenbordje... Ik weet niet of je dat wil.

Een Palm IIIe of een IIIc (kleuren!) is dus een mogelijkheid.

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 08:01

ralfbosz

xm create bosz -c

Op maandag 22 januari 2001 20:14 schreef Jurien het volgende:
Als die via IR zou kunnen e-mailen via een nokia 6150
Ik weet niks van de PSION af (heb zelf een handspring visor deluxe orange ;) ), maar weet wel 100% zeker dat de ir van die psion niet zal samenwerken met die nokia 6150. Ik had ook een 6150 en die werkte voor geen meter met standaard IR. Zelfs contacts oversturen werkte niet. Hij zal op zijn minst een Nokia 6210 (of 7110 of 8210) moeten hebben voor een fatsoenlijke IR-poort op je telefoon. Met mijn nieuwe 6210 kan ik lekker surfen :7

rm -r *

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 januari 2001 20:19 schreef ralfbosz het volgende:

[..]
Ik weet niks van de PSION af (heb zelf een handspring visor deluxe orange ;) ), maar weet wel 100% zeker dat de ir van die psion niet zal samenwerken met die nokia 6150. Ik had ook een 6150 en die werkte voor geen meter met standaard IR. Zelfs contacts oversturen werkte niet. Hij zal op zijn minst een Nokia 6210 (of 7110 of 8210) moeten hebben voor een fatsoenlijke IR-poort op je telefoon. Met mijn nieuwe 6210 kan ik lekker surfen :7
dat van die nokia 6150 en emailen is niet echt belangrijk zou wel makkelijk zijn
maar die nadere dingen moeten echt kunnen

moet natuurlijk ook overzichtelijk zijn
word namelijk als gps gebruikt dus moet goed te zien zijn in de auto

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 08:01

ralfbosz

xm create bosz -c

Op maandag 22 januari 2001 20:25 schreef Jurien het volgende:

[..]
dat van die nokia 6150 en emailen is niet echt belangrijk zou wel makkelijk zijn
maar die nadere dingen moeten echt kunnen

moet natuurlijk ook overzichtelijk zijn
word namelijk als gps gebruikt dus moet goed te zien zijn in de auto
Tja, daar weet ik niks van. Heb wel een routeplanner in mijn Palm die er ondersteuning voor heeft, maar heb geen module, dus kan je er niks over vertellen. Heb geen auto, dus wat moet ik nou met een GPS-routeplanner :7

rm -r *

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens moet wel echt een palmtop zijn
dus met een toetsenbordje
dus de palm III valt eigenlijk al af.
was wel een toetsenbordje voor te koop geloof ik maar dat is niet echt de bedoeling.

moet dus echt een palmtop zijn en geen pda

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:30

winnie

de poes...

Je moet even goed informeren naar de synchronisatie tussen de psion en outlook2000. Ik hoorde laatst dat er problemen zijn tussen windows en office 2000 en psion series5.
Zelf gebruik ik de psion5 (dus zonder MX) met office 97 (en outlook98), en dat werkt wel perfect. Overigens denk ik dat wat jij wil wel een erg duur grapje wordt.

• RayMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 09:54
Ik heb zelf nu een Palm Vx sinds een maand. Het was ff slikken bij de aanschaf, maar ik heb er zeker geen spijt van.

Software is volop te vinden.
Ik raad dus minimaal 8MB aan

Verwijderd

Ik heb gewoon een Palm m100 gehaald...is genoeg voor mij. Ik heb zoveel progs erin staan dat het niet meer op 1 schermpje past en nog zit ik maar net boven de 1 mb. Het is maar wat je wil. De Psion 5Mx is een goede. Goede software voor en de IR werkt met best veel foons. Ding moet iets rond de 1200 piek kosten... tja, waar je zin in hebt.. :)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:27

MeNTaL_TO

The future is not set

Heb zelf een compaq 2130 (win-ce) werkt prima met outlook2000. (ook nog ergens een psion 5 die ik niet meer gebruik behalve op vakantie voor spelletjes)

Een collega van me heeft de 5 ook, en gebruikt die op kantoor om zijn agenda te synchroniseren met outlook2000, en werkt prima.

Van palm's weet ik niets af, dus kan ook niet adviseren er over.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:19
Stond laatst een recensie van verschillende van die dingen op tweakers.net

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:23
als je perse een palmtop met toetsenbord wil, dan kom je automatisch uit bij psion

ik gebruik zelf handspring visor dlx (palmOS)
werkt perfect en ik mis geen toetsenbord

visor heeft ook uitbreidings mogelijkheden voor gps, netwerk, modem, mp3 speler, camera :P

concl: visor

Verwijderd

ik heb met mijn 6150 en een psion van een vriend van me ff geprobeerd, werkt prima. ff driver van psion site, daarna geen gelul.

Verwijderd

Heeft een psion 5 mx een ingebouwd modem?

Zo nee, welke telefoon gsm heeft dan zowel een modem als infrarood?
Pagina: 1