Toon posts:

Problemen XP installatie na reboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn oude pentium III weer nieuw leven in blazen, alleen is het mij tot op heden niet gelukt windows xp pro met ingebakken sp2 te installeren.

Onderstaand gegevens PC:
Intel Pentium III
128mb sd-ram
32x CD-ROM
13GB samsung HD
Red Fox Mobo
Voodoo Banshee 16mb 3dfx

Nadat ik mijn schijf heb gepartioneerd heb in het windows xp menu en de installatie bestanden gekopieerd zijn, gaat de pc herstarten om zo aan de installie te kunnen beginnen (doorlopen van de wizard). Ik zie even het load venster en de pc herstart vervolgens weer.
Ik heb al van alles geprobeerd;
- Pc helemaal kaal geplukt, en installatie alleen uitgevoerd met video kaart, cd-rom en harddisk.
- Andere geheugen simmen gebruikt
- Andere Videokaarten geprobeert
- Pc geheel stof vrij gemaakt

Windows 98 installatie wordt wel zonder problemen uitgevoerd en alles werkt naar behoren... Heeft iemand nog tips waardoor ik wel windows xp op deze machine installeren?

Verwijderd

Ik weet uit ervaring dat 128 mb een beetje aan de lage kant is. Misschien kan jer er 256 van maken?

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-03 19:47
Er zijn twee dingen die je ff kan proberen. Naar mijn weten wil de banshee wat problemen opleveren met win xp. Je kunt er voor het afmaken van de installatie ff een andere kaart insteken.

Daarnaast zou ik ook in de bios je instellingen terug brengen naar default. Het kan zijn dat windows een prob heeft met bepaalde geheugen toewijzingen. Gewoon de functie reset to default gebruiken.

Hopen dat het werkt

Greetz Muppet99

Carpe Diem

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-03 19:47
ow en nog iets.... zorg dat je vervangende kaarten geen geforce2 kaarten zijn.... geven heel vaak problemen....

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen vergroten heb ik ook al geprobeerd, evenals andere videokaart (3 stuks) en bios reset heb ik ook al uitgevoerd... ik ben btje het spoor bijster aangezien ik xp er ooit wel opgehad heb...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:35:
Geheugen vergroten heb ik ook al geprobeerd, evenals andere videokaart (3 stuks) en bios reset heb ik ook al uitgevoerd... ik ben btje het spoor bijster aangezien ik xp er ooit wel opgehad heb...
Aan de hoeveelheid geheugen ligt het niet. Windows XP draait al soepel met 128MB. Maar het kan wel zijn dat je geheugen niet 100% meer goed is, ondanks dat je meerdere geheugenmodules heb geprobeerd. Als je bijvoorbeeld 3 geheugenmodules in je geheugenbanken hebt zitten, en er is er 1 defect, geef je pc gelijk problemen. Probeer daarom je geheugen eens te testen met Memtest86. Download het tooltje, zet het (uitgepakt) op een diskette en boot vanaf diskette. De pc gaat vervolgens de geheugentesten draaien.

Als er iets niet goed is, geeft hij een foutcode........ je weet dan dus voldoende....

Succes ermee :*)
Pagina: 1