Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LG Flatron 795FT+ voltage problemen

Pagina: 1
Acties:

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 20:37
Aan de hand van een faq over monitors ben ik erachter gekomen dat mn monitor problemen heeft met het high voltage.

"One possible cause could be that the high voltage is drifting gradually
due to a faulty component - increasing and making the beam 'stiffer' or
vice-versa. If this is the case there might also be a gradual change in
brightness as well (decreasing image size -> increase in brightness)."

Dat is precies wat die van mij doet. Nou hebben ze het over het schoonmaken van de monitor. Maar, wat moet ik nou schoonmaken? Logischerwijs alles, maar is er een component waar ik extra op moet letten? Ik heb al gekeken voor schade maar kan niets ontdekken.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:04

Cheezus

Luiaard

Als het een hoogspanningprobleem is moet je vooral letten op de hoogspanningstrafo en wat daar omheen zit lijkt me :P

Als je de draad volgt die (meestal) bovenaan in je beeldbuis vastzit met een soort zuignap kom je bij de trafo uit.
Misschien dat er wat oxidatie aan de connector (met die 'zuignap' dus) zit, een beetje heen en weer draaien kan geen kwaad. Let wel op dat je de ader niet aanraakt voordat je hem ontlaad, hier staat dus nog gewoon een paar kilovolt op als je monitor uitstaat (niet levensgevaarlijk maar bijzonder onaangenaam)!