[XP] Twee schermen en globale hotkeys

Pagina: 1
Acties:

• ciro-bonano
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-07-2022
Hallo,

Ik heb sinds kort twee beeldschermen, en het werkt echt allemaal geweldig :*), echt een aanrader. Het enige probleempje wat ik nog heb is het volgende:

Als ik een spel speel, staat dat fullscreen op een monitor. Op het andere scherm kan ik dan bijv een webpagina/PDF/film neerzetten, maar ik kan er niet makkelijk in scrollen/pauzeren; als ik er op klik gaat namelijk mijn full-screen spel eerst minimalizeren, en ben ik weer een tijdje verder voordat alles weer terug is. Is het mogelijk om of het spel te dwingen full-screen te blijven, of (mbv een proggie) globale hotkeys in te stellen? Bijvoorbeeld in winamp, daar kan je hotkeys instellen waarmee ik winamp kan bedienen, vanuit een willekeurig programma, zondat dat dat programma focus verliest.

Ik heb hier al een tijd naar gegoogled, maar niks gevonden. Bedankt voor je hulp!

Kresjer.

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Volgens mij kan dit niet. Heeft volgens mij te maken met de architectuur van windows dat zich nog steeds als een enkelvoudig-scherm-systeem gedraagt ondanks het 2 schermen heeft.
Heb er zelf ook veel last van... ben je aan het gamen, krijg je een msn berichtje waarop je wilt reageren, maar je kunt niet snel switchen of je kunt het gamescherm niet eens minimaliseren.

www.gijsbesselink.com

• ciro-bonano
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-07-2022
Tja, winamp kan het dus wel; die kan een hotkey afvangen terwijl er een ander programma actief is; ik hoopte dat er misshcien een programma'tje was dat ook zo'n globale hotkey kon afvangen en door kon sturen naar een ander programma, zonder je game te verpesten..

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Dat zit je waarschijnlijk in het verkeerde forum. Dit is meer een sorfware vraag, dan een windows vraag.

www.gijsbesselink.com