[2000 Active Directory] mail-adres aan OU toevoegen?

Pagina: 1
Acties:

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Is het mogelijk om een mail-adres aan een OU toe te voegen?

Dit in verband met LDAP-requests voor een mailgroep?

Denk aan ADSIedit of iets dergelijks, maar daar ben ik nog niet zo bedreven in.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Verwijderd

leg eens uit wat je nu wilt?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En vertel ook eens wat je nu zelf zoal al geprobeerd en gedaan hebt, want dat mis ik toch wel heel erg in dit topic :)

• dmace
elevator schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:27:
En vertel ook eens wat je nu zelf zoal al geprobeerd en gedaan hebt, want dat mis ik toch wel heel erg in dit topic :)
Wat ik wil lijkt me duidelijk genoeg, en dat is een mail-adres aan een organizational unit toevoegen.
Uiteraard gezocht op Google, MSDN en op Gathering, maar niks kunnen vinden.
De meeste komen toch niet veel verder dan het standaard point&click dat Microsoft je opdringt.

Er zijn echter zat tooltjes in de support-tools om van alles aan de database toe te voegen.

Een user heeft een standaard mail-veld, dat je via "users&computers" kunt toevoegen/wijzigen.

Ik wil hetzelfde kunnen doen voor een Organizational Unit.

Duidelijk genoeg zo?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-03 15:02

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Nee.

Wie moet de mail die naar dit mailadres gestuurd wordt, ontvangen? Alle users die in deze OU zitten, ook de users die in eventuele child-OU's zitten? Waarin moet de mail bezorgd worden? Één mailbox in een mailomgeving, waar elke gebruker rechten op heeft, of op elke mailbox van een gebruiker.

Tip: kijk eens naar een distribution list. Deze zijn bedoeld om via één mailadres meerdere mailboxen te bereiken.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• dmace
Er hoeft een geen mail verstuurd te worden. Onze mailserver heeft al die lijsten al, maar is geen onderdeel van AD.
Ik wil dat mail-clients via LDAP aan een DC kunnen vragen wat het mailadres van een groep is.

Maar zitten er Distribution-lists in AD?

Oh, heb het denk ik al gevonden. Kan een distribution-group (geen list) aanmaken.

Thanks! Via via er toch weel uitgekomen!!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:41
je snapt de filosofie van MS niet helemaal volgens mij.

OU's zijn niet bedoelt om naar te mailen, maar om users / computers te groeperen op bijv. bedrijfs structuur en / of hierarchie.

Je kunt bepaalde groepen "mail en-ablen", maar dat is dan weer geen OU

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

IDD een OU is voor 90% gemaakt voor administratieve doeleinden, zoals idd het hierarchisch indelen van groepen, users, computers, enz.

Tevens worden ze gebruikt voor bijvoorbeeld delegation of control of het toewijzen van GPO's.

Een OU is een object welke niet mail-enabled kan worden gemaakt, net zoals een domain of computer dat niet kan.

Als deze zaken je niet duidelijk zijn (en no offense, maar als je distribution-groups al niet kende), zou ik ZEKER van utilities als ADSIedit afblijven, want in dat geval kun je er meer kwaad dan goed mee doen.

Als laatste, er zit ook een wezenlijk verschil tussen een mail-enabled security group en een distribution-group.
De eerste kan bijv. primair rechten toekennen op NTFS en share niveau, wat met een Dis. group niet kan.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 15:18 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

dmace schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:33:
Wat ik wil lijkt me duidelijk genoeg, en dat is een mail-adres aan een organizational unit toevoegen.
Dat was vast niet je uiteindelijke doel - zoals je ziet kan je door even aan te gevan wat je 'probleem' is (en niet jouw bedachte oplossing voor een probleem) vaak wat verder komen :)
Pagina: 1