Wat is een goede modem/router met goede VPN ondersteuning

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 22:05
Voor een groot bedrijf ben ik op zoek naar een goede oplossing voor een stabiele VPN verbinding.
Momenteel staan er 2 Speedtouch modem's, en zoals hier op het forum te vinden is, wil VPN daar gewoon niet fatsoenlijk mee werken.Ik heb alles ingesteld via telnet (GRE protocol 47 en portmappings), wat ik mede via dit forum heb gevonden, maar vooralsnog is het niet stabiel, dan werkt het weer niet, dan weer wel, en dat is gewoon niks.

Dus ik wil 2 nieuwe modem/routers aanschaffen, een ISDN en een POTS.

Wat zijn nou goede? Het hoeven echt niet de goedkoopste te zijn, als ze maar goed zijn.

Wie helpt me.
Ik ben er zelf niet uit wat nou goede zijn. 3COM lijkt me wel wat, maar die zijn slecht leverbaar, en vrij prijzig (alhoewel dat niet zoveel uitmaakt).
Het liefst moeten ze ook makkelijk in te stellen zijn, dus niet superveel menu's en dingen waar je toch niks mee doet.
Hoofdzaak is dat VPN goed werkt. :)

[ Voor 10% gewijzigd door eX0duS op 24-02-2006 10:43 ]

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 14:05

S1W

Waarom laat je je VPN tunnels niet opbouwen door dedicated machientjes van bv Cisco?

http://www.cisco.com/en/US/products/hw/vpndevc/index.html

In de PIX 500 series heb je redelijk betaalbare Router / VPN combinaties (volgens mij kost een 515e iets rond de 800 euro).

[ Voor 69% gewijzigd door S1W op 24-02-2006 10:47 ]

Verwijderd

Ik zat tijdens mijn vorige stage met hetzelfde probleem.. Mijn uiteindelijk stabiel draaiende setup:

Hoofdkantoor:

bbned standaard modem + 3Com OfficeConnect VPN Firewall (50 thuisgebruikers, 1 vaste verbinding naar Rotterdam, IPSEC, ook met 3Com OfficeConnect)

Uiteindelijk in een vestiging in Groningen een Speedtouch 510i gebruikt, daarachter ook weer een 3Com OfficeConnect, deze ook met IPSEC naar het hoofdkantoor..

Deze setup draaide i.s.m Windows 2000 Terminal Server, en ging perfect!!

We hadden trouwens voor een verbinding met een andere vestiging een GnatBox. Leuk dingetje, draaie goed, maar niemand wist waarom.. Heel ingewikkelde bak!!

Succes iig!

• eX0duS
Ik wil toch van die Speedtouch af, als je weet hoeveel ik heb zitten kl*ten met dat ding, nee die gaan er zekers uit.

Ik heb nou de Draytek 2600plus gevonden, dit lijkt me wel een mooie oplossing, iemand ervaring mee?

Het is een groot bedrijf, maar een vrij simpel modem/routertje zal voldoen, mits VPN werkt, zonder gezeik. :)

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 14:05

S1W

eX0duS schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 10:52:
Ik wil toch van die Speedtouch af, als je weet hoeveel ik heb zitten kl*ten met dat ding, nee die gaan er zekers uit.

Ik heb nou de Draytek 2600plus gevonden, dit lijkt me wel een mooie oplossing, iemand ervaring mee?

Het is een groot bedrijf, maar een vrij simpel modem/routertje zal voldoen, mits VPN werkt, zonder gezeik. :)
Hoeveel connecties ga je erover heen gooien? Als je veel verkeer gaat genereren, toch echt voor wat zwaardere apparatuur kiezen...

• eX0duS
Het is maar 1 VPN verbinding. Ik heb daar gisteren de hele dag mee zitten kloten, omdat ik de situatie niet kenden.
Maar ja hoe meer VPN en hoe betere ondersteuning, hoe beter.

Verwijderd

hoezo werkt het niet met de speedtouch??

Kun je eens wat configuratie info posten?

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
Ik heb thuis een SMC-modempje staan met portforwarding richting een XP-bak waarnaar VPN-sessies opgebouwd kunnen worden. Geen enkel probleem! Maar dan heb je het over VPN-passthrough.

Voor een end-point (zo heet dat geloof ik?) heeft Draytek inderdaad een aantal opties. Er zijn ook mensen die helemaal weg lopen met Zyxel. Ik heb zelf geen ervaring met Zyxel of Draytek, dus ik zou het je niet durven zeggen welke beter is.

Enig zoekwerk leert mij dat de Zyxel P2602HW tot 20 tunnels ondersteunt.

blah

• eX0duS
De modem zelf hoeft niet perse VPN te hebben, want dat regel ik toch wel met Windows 2003 (dat is hun OS), het gaat me erom dat dat gewoon werkt, met alleen maar een poortje in te stellen.

Verwijderd

Dan snap ik nu je probleem helemaal niet meer :?
Pagina: 1