Toon posts:

Beveiliging in een ad-hoc netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb twee pc's die wireless in een ad-hoc netwerk zitten.
wat is de beste beveiliging voor dit netwerk?
Ik WEP wel ingeschakeld, maar dit schijnt niet de echt veilig te zijn.
Ik heb al verschillende tools geprobeerd, maar er wordt altijd gevraagd om een accesspoint, maar die heb ik dus niet.
Is WPA ook mogelijk?

Alvast bedankt!

Sjakimo

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

WPA is mogelijk, je je software (drivers van je wifi kaarten) en je OS moeten het wel ondersteunen.

Zonder meer informatie over je gebruikte hardware en OS is dit moeilijk te zeggen, mijn glazen bol is afgekeurd bij de APK :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee linksys kaarten en draai Windows XP

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-04 09:46
en wat voor een router heb je staan? (in de handleiding zal er daar ook wel iets van staan waarschijnlijk van beveiliging, en misschien kun je ook eens even surfen naar de website van de leverancier... Daar ga je ook 't één en 't ander kunnen vinden hoor.)

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:49
c00kie schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:24:
en wat voor een router heb je staan? (in de handleiding zal er daar ook wel iets van staan waarschijnlijk van beveiliging, en misschien kun je ook eens even surfen naar de website van de leverancier... Daar ga je ook 't één en 't ander kunnen vinden hoor.)
Hij heeft een ad-hoc netwerk!. In een ad-hoc netwerk zit geen router

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:05:
Ik heb twee linksys kaarten en draai Windows XP
Welk type Linksys kaarten :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Linksys WMP54G WL PCI Card 11G

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:08
Die Linksys kaarten ondersteunen ook WPA

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Zou hier eens kijken http://linksys.custhelp.c...ch_type=answers.search_nl

[ Voor 10% gewijzigd door aReaRe op 24-02-2006 11:58 ]

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-04 14:29
ik weet niet wat jij voor staatsgeheimen plant te versturen over dat netwerk maar afaik is wep veilig genoeg voor normaal gebruik. (misschien 256 bit key als je apparatuur dat ondersteunt?)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

martijnve schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 12:04:
ik weet niet wat jij voor staatsgeheimen plant te versturen over dat netwerk maar afaik is wep veilig genoeg voor normaal gebruik. (misschien 256 bit key als je apparatuur dat ondersteunt?)
WEP was veilig tot het binnen 30 seconden de code gevonden was. Kan je net zogoed de moeite besparen om een key in te tikken.
Ik draai WPA-PSK AES, en dat is omdat ik geen WPA2 aankan. Feit is, als ze binnen willen komen, lukt het toch wel, maar des te moeilijker je ze het maakt, des te veiliger ben je. Of doe jij savonds nooit je deur op slot?

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Mja, zoals je ziet had je met een beetje zoeken hier en daar en wat inlezen in de verschillende beveiligingsmogelijkheden een heel end gekomen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.