Toon posts:

[gforce 7800GT] Alleen tv-out zwart wit beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen ik weet dat hier genoeg topics over zijn gestart maar ik kan mijn oplossing niet vinden..
Ik heb een asus gforce 7800GT gekocht.. bij het opstarten van de computer krijg ik wel kleur. Ik zie netjes het logo van de bios in kleur een ook het opstart logo van windows in kleur (op de tv).. nu gaat hij windows in maar dan wordt het zwart wit. nu heb ik de topic: De grote tv-out FAQ al door gelezen en vanalles geprobeerd..

Ik weet zeker dat mijn kabel goed is want met mijn oude kaartjes, de 440MX en de FX 5900 werkte het perfect.. ook heb ik de nieuwste drivers gedownload en heb ik de instellingen op PAL-A of G geprobeerd.. zelf denk ik dat het iets met de drivers temaken heeft of 1 of andere instellingen maar ik kan maar niet vinden welke instellingen het is..

Kan iemand mij misschien helpen?

bvd..

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:03

Majapro

Deventer

toevallig ook MCE?

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met MCE? Media Center Edition? zoja.. nee ik draai windows xp pro sp2..

• Majapro

Majapro

Deventer

ik heb de MSI 7800GT en ook grijs beeld maar dan inderdaad met media center edition

zelfde drivers maar dan 6800GT met mooie heldere kleuren (zelfde kabel, instellingen en TV)

[ Voor 37% gewijzigd door Majapro op 24-02-2006 10:32 ]

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Verwijderd

Heb je het goeie kanaal op je TV (NTSC-PAL instellingen) Ik heb het ook als ik hem niet op mijn S-video kanaal zet.

Verwijderd

Topicstarter
dus jij heb ook nog steeds problemen?

Misschien handig om te weten, ik gebruik drivers 81.98

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 10:33:
Heb je het goeie kanaal op je TV (NTSC-PAL instellingen) Ik heb het ook als ik hem niet op mijn S-video kanaal zet.
beide heb ik geprobeerd.. maar beide zijn zwart wit..

• Majapro

Majapro

Deventer

drivers tussen 77.79 en 81.98 geprobeerd, ik heb t donker bruine vermoeden dat de TVchip op die kaarten niet echt voor TV bedoeld waren, ergo dat daar ergens de bezuiniging op verhaald kan worden

component heeft wel keur btw

[ Voor 8% gewijzigd door Majapro op 24-02-2006 11:11 ]

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 08:41

Willem2

Ω is futile

[b][message=25265639,noline]
Ik weet zeker dat mijn kabel goed is want met mijn oude kaartjes, de 440MX en de FX 5900 werkte het perfect.. ook heb ik de nieuwste drivers gedownload en heb ik de instellingen op PAL-A of G geprobeerd.. zelf denk ik dat het iets met de drivers temaken heeft of 1 of andere instellingen maar ik kan maar niet vinden welke instellingen het is..

Kan iemand mij misschien helpen?

bvd..
Dit is echt een verkeerde aanname. Dat de kabel het op je oude kaarten altijd deed is leuk, maar absoluut geen garantie dat het nu ook weer werkt. Graka boeren hebben helaas nogal de neiging om pinouts om te gooien. Hoewel ze met S-Video redelijk constant zijn...

Daarnaast lijkt het erop (omdat je tijdens booten wel kleur zegt te hebben), dat hij opstart in Composiet en dan in windows overschakelt in S-Video. Gevolg, kleur tijdens booten en zwart-wit in windows als de TV ingang geen S-Video ondersteund. Ondersteund de TV wel S-Video, dan grote kans dat je kabel niet deugd. Heb je het al geprobeerd met bijgeleverde kabel van de 7800?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

Topicstarter
dan ga ik nog wel wat klooie met die kabel.. bedankt..

Verwijderd

Topicstarter
YES kep het gevonden.. ik had nog een hele oude kabeltje van 9 pins naar tulp en naar S-Vid.. ik heb de tulp gebruikt en nu heb ik suc6!.. thnkz

• brekki
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-07 14:07
Ik had hetzelfde soort probleem met een XFX-7800GT.

Wat bij mij de oplossing bracht, was om de BLAUWE aansluiting van de TV-OUT dongle te gebruiken. Die is eigenlijk voor HDTV ofzo, maar wanneer je die aansluit op de composiet ingang van je TV zou het goed moeten gaan. Zo kreeg ik iig weer mooi kleur op m'n niet-HD-TV.

Wat er mis is met de chips/firmware/sofware weet ik niet, maar het werkt wel :)

• Willem2

Willem2

Ω is futile

brekki schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 16:21:
Ik had hetzelfde soort probleem met een XFX-7800GT.

Wat bij mij de oplossing bracht, was om de BLAUWE aansluiting van de TV-OUT dongle te gebruiken. Die is eigenlijk voor HDTV ofzo, maar wanneer je die aansluit op de composiet ingang van je TV zou het goed moeten gaan. Zo kreeg ik iig weer mooi kleur op m'n niet-HD-TV.

Wat er mis is met de chips/firmware/sofware weet ik niet, maar het werkt wel :)
Is vrij gangbaar hoor, gewoon de manual lezen lijkt mij:

http://www.gigabyte.com.t...FAQID=4896&ProductID=1246

• brekki
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-07 14:07
Het zijn wel gangbare connectoren, maar ik vind het zeker niet gangbaar, dat het beeld wat uit je composite zou moeten komen uit de blauwe HDTV-aansluiting komt ... dat noem ik echt een fout.

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Als het goed is staat er Pb/AV boven. Dus Pb voor component en AV voor composiet...

Pagina: 1