[2000] Connect met linux server, password onthouden*

Pagina: 1
Acties:

• SubSoNick
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-03-2024
Ik zit met het volgende "probleem"

Ik heb een Linux Suse server draaien. Hier connecten een aantal XP werkstations mee.
Op de suse server zit wat beveiliging om te voorkomen dat iedereen zomaar elke map
kan open.

Bij het verbinden met de server word nu om een user en pass gevraagd. In XP kan ik
bij het ingeven van user en pass aanvinken dat dit onthouden moet worden. Nu dan het
probleem:

Ik heb 1 2000 werkstaion. Hier zit geen vinkje voor het onthouden van user en pass.
Ik moet dus bij iedere aanmelding aangeven wat het wachtwoord is. Iemand die weet
hoe ik dit 2000 toch kan laten onthouden ?

Ik heb al een login script gemaakt het een net use commando hierin. Dit werkt ook wel alleen wil Windows 2000 eerst zijn netwerkconnectie maken (en vraagt om een wachtwoord), en dan pas mijn login scripje (.bat file in opstarten) uitvoeren.

[ Voor 18% gewijzigd door SubSoNick op 24-02-2006 09:42 ]

www.oudshoorn.it | MCTIP | JNCIA-FWV | 3CX certified Pro | Swyxware SCTA

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
Maak je op die w2k client gebruik van gebruikersnamen zonder wachtwoord? Als ik me niet vergis kun je dan namelijk ook geen wachtwoorden opslaan.

blah

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit - verder, kicken binnen 24 uur mag niet :)

• SubSoNick
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-03-2024
Er zit wel degelijk een wachtwoord op die 2000 machiene.

www.oudshoorn.it | MCTIP | JNCIA-FWV | 3CX certified Pro | Swyxware SCTA

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

2000 heeft geen mogelijkheid tot het opslaan van de credentials over sessies heen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

SubSoNick schreef op maandag 27 februari 2006 @ 17:06:
Er zit wel degelijk een wachtwoord op die 2000 machiene.
Maak dan eens op die linux machine een account aan met dezelfde username en wachtwoord als waarmee ingelogd wordt op de 2000 machine.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Pagina: 1