Wanadoo Livebox met 3COM Officeconnect

Pagina: 1
Acties:

• Speculum
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-06-2025

Speculum

De te fabula naratur

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb al een paar dagen besteed om mijn wanadoo Livebox met 3Com office connect op een goede manier in mijn netwerk te krijgen.

Ter verduidelijking:
De Wanadoo Livebox is een ADSL modem met DHCP server en heeft een Firewall.
Mijn 3Com office connect heeft een wireless 11g accespoint en 4 netwerkaansluitingen en een WLAN aansluiting. De 3com is een router met DHCP, een firewall en heeft dus een ingebouwd wifi accespoint.

In mijn oude opstelling had ik een modem van xs4all die ik aansloot op de WLAN aansluiting van de 3Com router. Op de router kan ik de internetinstellingen instellen en deze zorgde voor de inbelverbinding via de modem. Ik zat bij XS4all dus dat ging via PPPT.

Bij de Livebox gaat dat helaas niet zo eenvoudig omdat dit via Bridging werkt. Ik heb vanalles geprobeerd om dus de router de baas te laten zijn over mijn Livebox door de DHCP en de firewall op de Livebox uit te zetten maar dit veroorzaakt dat ik niet meer bij de Livebox kan en dus een harde reset moet doen van de modem.

Ik heb dus de DHCP weer aangezet op de modem en die op de 3COM uitgezet maar als ik hem aansluit op mijn WLAN aansluiting kan ik nog steeds geen verbinding krijgen met het internet. De Livebox werkt volgens een bridge aansluiting en ik heb daar te weinig ervaring mee.

Ik heb het nu opgelost door de Livebox aan te sluiten op de LAN aansluiting (=poort 1 op de 3com router) en heb de DHCP op de 3COM router uitgezet en het een vast ip gegeven. Nu zorgt de Livebox dus voor de ip toekenning maar werk mijn netwerk niet zo als ik het graag zou willen. (Ik kan niet snel bij mij andere pc's met name naar de wireless pc's geeft dit problemen. (Livebox is nu 192.168.1.1 en 3com 192.168.1.2 dhcp range is 192.168.1.10-50)

Toch wil ik dus dat dit door mijn 3com gebeurt en niet door de Livebox zodat mijn netwerk beter functioneert ook als het internet eruit ligt. Bovendien werkt de interne DNS niet (goed) als de Livebox DHCP draait ipv mijn 3COM router.

Kan iemand mij helpen? Misschien meer informatie geven zodat ik beter mijn situatie kan bekijken of misschien heeft iemand een dergelijke opstelling wel succesvol met de Livebox voor elkaar gekregen.

Alle technische info omtrent de Livebox die een bijdrage kan leveren aan de oplossing van mijn probleem is welkom. Ook info omtrent Bridging e.d. van harte welkom! _/-\o_

Hieronder nog even de opstelling:

| LIVEBOX |-----------------| 3COM officeconnect | ------------| Wireless Lan/LAN |

[ Voor 3% gewijzigd door Speculum op 24-02-2006 09:40 ]

De te fabula naratur

Verwijderd

Ik zou dan gewoon op de Livebox DHCP uitzetten en het stekkertje laten zitten zoals het nu zit, dan is het toch opgelost?!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-04 13:40

Barrycade

Through the...

Ik heb een speedtouch 510 multi pc modem op een 3Com officeconnect zitten (op de WAN poort),
beide staan standaard op DHCP.

De officeconnect krijgt van het modem een ip (iets in de 10.0.0.xxx reeks ofzo). En de officeconnect geeft de aangesloten pc's 192.168.1.XX. Om bij het modem te komen kan ik gewoon 10.0.0.1XX-iets geven en kom in het modem.

Alle pc's zijn via de 3Com te benaderen (ook als de modem niet aanstaat).

Dit moet toch ook kunnen met jouw opzet? Alleen dus even alle PC's op je 3com aansluiten. En je 3Com even terugbrengen naar de fabrieksinstellingen om die PPPT zooi eraf te halen.

Verwijderd

Nee dit kan niet met de Livebox, omdat de livebox namelijk al zelf een router is.
Ik heb thuis een livebox, waarvan ik de DHCP server uitgeschakeld heb omdat ik deze wil uitgeven via mijn W2k3 server.

De beste oplossing voor zijn internet verbinding is,

Livebox DHCP server uitschakelen.
3com handmatig op 192.168.1.254 zetten of iets dergelijks (als het maar niet 192.168.1.1 is deze heeft de livebox al in gebruik)

UTP kabel tussen livebox en 3com (niet in de wan poort)
en op de 3com de DHCP aanzetten, ivm met zijn eigen netwerk

Dan moet het werken

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 16:15

Cramthabam

Leef en laat leven

Met de livebox wil dat wel. Ik had eerst een speedtouch modem met daarachter een sweex router.
Nu met mijn livebox nog steeds dezelfde opstelling. De sweex krijgt gewoon een ip van de livebox en de sweex router de rest van mijn netwerk. Ik kan gewoon mijn livebox benaderen door het juiste ip in te geven. De livebox heeft alleen de gewoonte om te gaan hangen af en toe. Hiermee bedoel ik als je wilt inloggen dat er dan niks gebeurt. Hetzelfde gebeurt wanneer ik rechtstreeks op de livebox zit. Dit is dus een bug in de livebox ergens.

Verwijderd

Okay, blijkbaak kan dat dus wel, maar het heeft naar mijn idee geen voordeel om het internet verkeer 2 keer te gaan routeren En wat betreft de livebox, deze is inderdaad soms niet te benaderen :(

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 14:53 ]

• Speculum
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-06-2025

Speculum

De te fabula naratur

Topicstarter
Het klopt inderdaad dat de Livebox niet bereikbaar is ik heb me daar al mateloos aan geirriteerd! :(

Ik had hiervoor ook een alcatel speedtouch en daarmee werkte het inderdaad perfect. Met de Livebox dhcp uit en dhcp aan op de 3com (verbonden via normale LAN poort) kan ik niet verbinden met het internet.

Ik zal nog even proberen de fabrieksinstelling terug te zetten van beide aparaten..maar als dat niet lukt geef ik het op en houd ik het bij de WERKENDE opstelling! 8)7

CRAMTHABAM: Hoe heb je dan je internetinstellingen staan van je sweex router? PPPT of dynamic IP?? En heb je Livebox op je sweex router aangesloten via de WAN-poort?

[ Voor 16% gewijzigd door Speculum op 27-02-2006 10:30 . Reden: reply op CRAMTHABAM ]

De te fabula naratur

Pagina: 1