Toon posts:

Direct van videocamera op DVD branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,
Een digitale videocamera is een leuke hobby, nadeel vind ik alleen dat het een tijdrovende klus is om de bandjes op dvd te branden.
Wat ik me afvroeg of er een software pakket bestaat wat het mogelijk maakt om direct van de videocamera via de firewirekit naar de naar de laptop op een DVD te branden.
Dus zonder dat de (megagrote) bestanden eerst naar de schijf gezet moeten worden.
Videocamera: Sony DCR-HC14E

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Er zijn nu standalone dvd-recorders op de markt met dv-in.
Scheelt een hoop tijd, en werkt zonder 'ingewikkelde' programma's.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-02 22:45
Nee softwarematig zal dit niet gaan, omdat de hardware van een PC niet snel genoeg is om dit realtime te verwerken.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 21:17

Caveman

whahoehaha

Nou, niet in 1x, maar met Ulead dvd moviefactory 3 kun je direct naar mpeg2 capturen. je moet hem dan alleen nog ff branden.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• efgeha
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-12-2025

efgeha

trial and error

Sony heeft zelf software, maar dat schijnt alleen met Vaio computers te werken / geleverd te worden.
Deze software heet "Click to DVD", zoek daar eens naar in je handleiding van je camera.

Verwijderd

BenQ heeft bij zijn branders 1640 en ik neem aan ook de nieuwere Qvideo software.
Neemt direct van dv(of tvkaart) op DVD op, heb het vorige week eens geprobeert, werkt perfect, je kunt zelfs in meerdere sessies opnemen, je hoeft d dvd dus niet in 1 keer vol te schrijven.
Niet veel in te stellen , een paar kwaliteits niveaus , dvd erin ff wachten op de format en dat is het.
Op mijn 3.2 Ghz P4 geen centje pijn zelfs niet met daarbij email,browsen,defragmenteren(!),en 2 GB mp3's omzetten naar wav.....

De tvkaart opnames mislukken bij mij wel , ik neem alleen een groen/paars gekleurd en opgebroken beeld op, ik vermoed een overlay-bug die ik aanneem er nog wel uit gehaald wordt, ik gebruikte daarbij een hauppauge wintv theather met bt898 chipset, zo'n beetje "de" standaart kaart in tv kaarten land.

de software is overigens van Intervideo, de makers van WINdvd en ik kan me zo voorstellen dat Intervideo het product ook zelf in zijn pakket heeft.
Maar ik denk dat cyberlink ook wel zoiets heeft.

Eneh ohja: alles gebeurt volledig software matig.....

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2006 12:05 ]

Pagina: 1