[suse 10] Xircom pcmcia netwerkkaart aan de praat krijgen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude laptop (fujitsu, celeron 700 mhz) met een Xircom pcmcia kaart waarop 10/100 mbit ethernet en 56k6 modem zitten.

Met m'n Knoppix 4 cdtje vindt hij hem meteen en wordt hij automatisch geconfigureerd. De leds op de adapter gaan ook branden bij het booten.
Maar ik heb SuSE 10 geinstalleerd op de laptop en die vindt 'm niet. De leds blijven uit.

De pcmcia service is wel actief in SuSE.

Weet iemand waar ik moet beginnen om de netwerkkaart ook onder SuSE te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nou heb ik 0,0 verstand van linux. Maar ik heb ook zo'n kaart, sterker nog, wel 2.
1 32 bits cardbus, en 1 16bits normaal. Misschien handig om het erbij te zetten.
De cardbus versie heeft een goud-kleurig strip aan de zijde waar die de laptop in gaat, de niet cardbus heeft een zilverkleurige strip. (Bij de cardbus versie moet het ook onderop staan)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, het is de cardbus versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De pcmcia service is wel actief in SuSE.

Weet iemand waar ik moet beginnen om de netwerkkaart ook onder SuSE te laten werken?
Waarschijnlijk laad SuSE de drivers niet automatisch. In het verleden had ik een dergelijk kaartje (er zijn wel een aantal verschillende versies) maar niet onder SuSE.

Ik had destijds het meeste succes met de Xircom-tulip driver.

Als je in Knoppix bent geboot kan je waarschijnlijk even het beste met dmesg kijken welke driver gebruikt wordt voor je kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef even de output van lsmod.

Zelf heb ik ook problemen gehad met een pcmcia Xircom netwerkkaart/modem combi. De workaround was om de kaart er even in en uit te doen. Iets wat ook softwarematig kan met:

code:
1
2
pccardctl eject
pccardctl insert