Toon posts:

Image van HDD op bootable DVD?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een image te maken van mijn net nieuwe, verse, frisruikende installatie en die op DVD te branden, inclusief de basic bootable software om deze weer terug te zetten naar een nieuwe HDD of na een format?

Uit de zoektochten wordt ik niet veel wijzer en ik zoek eigenlijk een programma die dit voor me uit handen kan nemen.

Bestaat zoiets?

• Takahashi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-08-2011
Dat is mogelijk met het programma Ghost.
Deze maakt een image van je data en het heeft opties om bootable schijfjes te maken.

http://www.symantec.com/home_homeoffice/products/backup_recovery/ghost10/

• efgeha
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-12-2025

efgeha

trial and error

Even goed zoeken de volgende keer, hier kun je heel veel vinden!

Het is met meer imaging/ghosting programmas mogelijk, op verschillende manieren.

Check Google

Succes!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik geloof eerder dat je niet goed gezocht hebt dan dat er daadwerkelijk niets te vinden is. Zoek eens op [search=image software]. Mijn tip: download een linux-bootable cd met `dd` erom; en maak 2 files aan om een backup te maken en restoren. Gratis backups incluus een handig bootdisk :) Evenwel is hier heel veel over te vinden en wil ik je vragen toch beter te zoeken; of in ieder geval te vermelden waar je op hebt gezocht, en wat je reeds hebt gevonden :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Dit topic is gesloten.