yow ik ben er weer een keer.. Here's the deal:
ik heb déze PC http://www.sfcomputers.nl...n/downloads/TotalCare.pdf
(de bovenste.. A28 Basic TotalCare)
Wat is nu het probleem: al bij de levering van het apparaat, zodra de installateur wegging, gaf de PC een boot failure.
De monteur werdt door het kantoor opgebeld en kwam meteen kijken en nam mijn PC toen weer mee. Hij dacht dat de harddisk kapot zou zijn. Dezelfde middag nog belde ze me op dat ze mijn PC nog niet konden retourneren omdat het euvel zich met een nieuwe schijf ook voordeed.
Nu ik nogal in PC's geinteresseerd ben, heb ik achter de schermen mee mogen kijken en ik kan niet anders zeggen als dat ze daar alles hebben geprobeerd om het te verhelpen, namelijk:
- harddisk incl. S-ATA kabel & S-ATA power converter vervangen
- bios geupdate, toen dat niet hielp mobo vervangen.. (en weer geupdate
)
- voeding vervangen
- ram vervangen
En wat is nu het feit: ik heb mijn PC wel, maar soms met een koude start, geeft hij dus een boot failure. De S-ATA controller geeft óf aan geen disk gevonden te hebben, óf hij loopt vast tijdens het zoeken naar disks.
Mijn PC is verder stabiel en werkt prima en vooral
lekker snel
en stil
maar ik weet het gewoon niet meer. Het bedrijf heeft al aangeboden mijn PC nog een keer op te willen halen en een paar dagen te evalueren maar ze zeiden er meteen al bij dat ze met alle dergelijke A28 machines nog nooit dergelijke klachten hebben gehad. Maar vreemder is natuurlijk dat eigenlijk alles al vervangen is..?
Daarnaast ligt het niet aan de situatie bij mij thuis, ik gaf namelijk aan dat de PC bij mij thuis niet op een geaard stopcontact zit
maar de monteur gaf aan dat de klachten zich inderdaad op hun kantoor ook voordeden - en dan wél op een geaard stopcontact
.
Wie heeft er nog tips ? Ik snappet nie meer denk ik
ik heb déze PC http://www.sfcomputers.nl...n/downloads/TotalCare.pdf
(de bovenste.. A28 Basic TotalCare)
Wat is nu het probleem: al bij de levering van het apparaat, zodra de installateur wegging, gaf de PC een boot failure.
De monteur werdt door het kantoor opgebeld en kwam meteen kijken en nam mijn PC toen weer mee. Hij dacht dat de harddisk kapot zou zijn. Dezelfde middag nog belde ze me op dat ze mijn PC nog niet konden retourneren omdat het euvel zich met een nieuwe schijf ook voordeed.
Nu ik nogal in PC's geinteresseerd ben, heb ik achter de schermen mee mogen kijken en ik kan niet anders zeggen als dat ze daar alles hebben geprobeerd om het te verhelpen, namelijk:
- harddisk incl. S-ATA kabel & S-ATA power converter vervangen
- bios geupdate, toen dat niet hielp mobo vervangen.. (en weer geupdate
- voeding vervangen
- ram vervangen
En wat is nu het feit: ik heb mijn PC wel, maar soms met een koude start, geeft hij dus een boot failure. De S-ATA controller geeft óf aan geen disk gevonden te hebben, óf hij loopt vast tijdens het zoeken naar disks.
Mijn PC is verder stabiel en werkt prima en vooral
Daarnaast ligt het niet aan de situatie bij mij thuis, ik gaf namelijk aan dat de PC bij mij thuis niet op een geaard stopcontact zit
Wie heeft er nog tips ? Ik snappet nie meer denk ik