Toon posts:

2 websites voor webdesignbedrijfje.

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik had het idee om samen met een vriend van me een nieuw webdesign-bedrijfje op te richten. We hebben besloten om allebei een site te maken, en de beste te gebruiken als lay-out voor ons bedrijfje.

De buttons werken nog niet, en er staat nog geen echte content in (zoals van te voren afgesproken).

Naast votes zijn commentaar en tips ook van harte welkom! Uiteraard willen wij net zoals velen anderen nog veel leren in de flash-wereld

Site 1 : http://members.home.nl/roxz/Mikepreau/
----------------------------------------------------
Site 2 : http://forum.leerlingenraad.college.nl/utopia/

Welke site moeten we gebruiken als lay-out :P?

Bedankt voor jullie aandacht,

greetz,

-Roxz

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:59

paQ

de tweede is duidelijker...
of het mooier is weet ik niet...
maar al dat laden vind ik hinderlijk als ik eerlijk moet zijn.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:54
Ik zou voor Site 1 gaan maar als je zelf een webdesign bedrijfje wil gaan starten dan moet jij verstand hebben van welk design het meeste aanspreekt.

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:02
die site 2 dus echt duidelijk niet, k heb wel gedult maar om nou 5 min te wachten en naar loading te staan kijken. Tijd s geld. site 1 ziet er wel mooi uit. Maar k denk toch dat dit topic strax dicht gaat hoe jammer dat ook weer is. Maar suc6

• Xanthium
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-04 10:13
persoonlijk vind ik site 2 mooier, ik wil jullie niet onmoedigen, denk alleen dat jullie het zoveelste website design bedrijfje zullen worden, de markt is een beetje oververzadigd met dit soort bedrijfjes.. voor de rest mooi werk

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-03 22:04
Bedrijven weten, jullie ook, tijd is geld.

Ik vind beide websites wel erg lang duren, zeker als je iets wilt verkopen.

Deze websites die jullie gemaakt hebben, zijn iets meer voor het tentonstellen van voorwerp, zoals Hummer, Ferrari Enzo.

Beide zien er goed uit, maar gebruik fatsoenlijke lettertype(kleur), zodat we gemakkelijker lezen.

Verwijderd

Topicstarter
GH45T schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 22:40:
Ik zou voor Site 1 gaan maar als je zelf een webdesign bedrijfje wil gaan starten dan moet jij verstand hebben van welk design het meeste aanspreekt.
Nou, ze zijn door 2 verschillende personen gemaakt, vandaar :)

We richten het bedrijfje samen op en de beste site gebruiken we.

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 13:14

Spruit_elf

Intentionally left blank

mja houd er aub rekening mee dat er ook nog mensen zijn die geen flash kunnen of willen gebruiken.
verder zou ik die splash pagina zo snel mogelijk lozen, niets is irritanter en bovendien scheelt het muisklikken en dus meer potentiele klanten.

verder zal ik zo nog ff kijken als ik wel weer flash kan gebruiken, maar eerlijk gezegd denk ik dat het topic dan al dicht is aangezien dit niet echt de bedoeling is hier

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Beide sites zijn veel te traag om echt goed usable te zijn imho. Probeer daar ook eens goed naar te kijken. Ik heb het idee dat je te veel tijd besteed aan eyecandy en te weinig aan usability / contentpresentatie.

[ Voor 54% gewijzigd door Bor op 23-02-2006 22:43 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat het slim is om de site (ook) in HTML te doen i.v.m. doorzoekbaarheid, accessability, Google, linkbaarheid van aparte pagina's en onderhoud. Ook voor informatieve pagina's is flash niet echt handig.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een gevalletje van http://www.sitechecks.nl/ ?

"enter site" is echt zo 1984 ;) Erg drukke sites, meer wat voor een discotheek o.i.d. Verder eensch met al het bovenstaande commentaar. + onderstaande commentaar

[ Voor 71% gewijzigd door Noork op 23-02-2006 22:45 ]

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Ik ben geen design-goeroe, en het zijn allebei sites met een overdaad (overdosis?) Flash. Niet echt mijn ding.

Mijn voorkeur gaat echter uit naar site 2. Wel met die opmerking dat het navigatie-paneel van site 1 me wat meer aanspreekt.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Ik vind ze eigenlijk allebei teveel poespas hebben.. Je moet eraan denken dat de mensen die een site willen laten "bouwen" door jullie, niet veel verstand hebben van allerlei tierelantijntjes. Het lijkt me dat je dan een "simpelere" site moet maken waarin ze snel de weg kunnen vinden.
Natuurlijk kun je wel een voorbeeldpagina op je site zetten om te showen wat je allemaal in huis hebt ;)

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:54
mrcactus schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 22:42:
mja houd er aub rekening mee dat er ook nog mensen zijn die geen flash kunnen of willen gebruiken.
verder zou ik die splash pagina zo snel mogelijk lozen, niets is irritanter en bovendien scheelt het muisklikken en dus meer potentiele klanten.

verder zal ik zo nog ff kijken als ik wel weer flash kan gebruiken, maar eerlijk gezegd denk ik dat het topic dan al dicht is aangezien dit niet echt de bedoeling is hier
Hier ben ik het volledig mee eens, ook ik vind een pagina in flash niet echt professioneel over komen.

Probeer de layout van site 1 een beetje over te zetten naar css of iets dergelijks en zorg ervoor dat de navigatie duidelijk blijft

Verwijderd

Nofi hoor, maar zet het hele plan aub uit je hoofd.

Webdesign is iets wat je moet kunnen en wat meer inhoudt dan in flash iets grafisch in elkaar flansen, met alle respect.

Als ik het heel bruut bekijk, zijn er op beide sites maar 4 pagina's waar inhoud op zou komen te staan, maar ben ik wel zo'n 30 seconden verder voordat ik uberhaupt op die links kan klikken. De links zijn niet duidelijk; ze vallen weg in de rest van het ontwerp.

Het begint al met de waarschuwing dat flash 8 persé nodig is.

Kijk eens hoeveel tijd je hebt besteed om tot deze twee ontwerpen te komen. Bedenk je eens dat dat je bron van inkomsten had moeten zijn. Wat zouden jullie zelf aan jezelf hebben moeten betalen als je deze website had willen hebben.

Kom dan tot de conclusie dat je of te duur zou zijn voor potentiele klanten, of te klein.

Verwijderd

k ben het met iedereen eens dat we misschien beter een HTML versie erbij kunnen maken en de intro's skipable kunnen maken.

Maar ik ben wel van mening dat je eigen site een visitekaartje moet zijn en veel zegt over de kwaliteiten die je in huis hebt. In het portfolio staan altijd nog sites te kijk die minder "flash" en "eye-candy" hebben .

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Sitechecks zijn niet toegestaan, zoals ook in de faq staat :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.