Toon posts:

[XP] Mappen delen XP Home en Pro.*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In theorie is het zo makkelijk, een paar vinkjes en klaar. ;) Helaas heb ik op dit moment andere ervaringen met windows file sharing (gedeelde bestanden en mappen).

Situatie:
Twee PC's:
  • PC 1. met XP Home en ip 192.168.1.2 (statisch)
  • PC 2. met XP Pro. en ip 192.168.1.3 (statisch)
  • beide in de werkgroep MSHOME
  • beide staan aan en aangeloten op het netwerk
  • beide hebben bestanden die worden aangeboden
  • eenvoudig bestanden delen staat aan (vinkje is er niet als zodanig op PC 1)
Problemen:
  • PC 2 kan PC 1 zien, maar niet andersom. Zoeken naar PC's in werkgroepen levert alleen een foutmelding op.
  • PC 2 kan PC 1 wel zien, maar verder niks. De PC symbool aanklikken levert een foutmelding (i.e er kunnen geen bestanden en mappen worden gezien)
Hulp gevraagd !
Wie weet hoe ik mijn bestandsdeling werkend krijg?

PS: ik heb het vermoeden dat het te maken heeft met het feit dat de ene Pro en de ander Home draait.

Verwijderd

Check je firewall instellingen eens.

Het feit dat de een pro is en de andere niet maakt niks uit.

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Staan je rechten wel goed? Krijg het gevoel dat je geen autorisatie hebt voor PC2.

Maar wat is precies je foutmelding?

www.gijsbesselink.com

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 22:35:
Check je firewall instellingen eens.

Het feit dat de een pro is en de andere niet maakt niks uit.
Inderdaad. Als je de pc wel ziet, maar je kan niet in de mappen komen, ligt het 9 van de 10 keer aan de Firewall. Schakel deze (tijdelijk) uit, en probeer het nog een keer.

Je hebt waarschijnlijk meerdere firewalls. In Windows XP zit er vanaf SP2 een firewall ingebakken, maar kijk eens naar de virusscanner die je gebruik. Zit daar geen Firewall in?

En hoe zijn de pc's met elkaar verbonden. Via een modem/router? Zit daar geen configuratie in, die de boel blokkeert? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 11:44 ]