Ik heb laatste tijd het probleem dat mijn pc ongelovelijk veel HDD activiteit heeft. Zo nu en dan ratelt hij voor een minuutje of 2 en is dan weer een tijdje stil. Goed, normaal heb je daar niet zo heel veel last van. Echter, als je aan het gamen bent verzoorzaakt dit ongelovelijk veel lag.
Het volgende heb ik toen geprobeerd:
- Spyware gescant, verwijderd
- Auto updates uit gezet
- Virusscan e.d. uit
- Alle onnodig draaiende progs uit
-HDD opgeruimd en defragmenteerd
Niets hielp. CPU belasting zijn op de momenten niet hoog, Geheugen is nog meer dan genoeg vrij. Nu ben ik dus op zoek naar een tool zoals taskmanager, die geeft heel netjes aan welk programma cpu of geheugen verbruikt. Maar zijn er ook tools die aangeven welke progs of files HDD activiteit gebruiken? Wellicht dat ik hier aan af kan lezen wat de oorzaak is.
Het volgende heb ik toen geprobeerd:
- Spyware gescant, verwijderd
- Auto updates uit gezet
- Virusscan e.d. uit
- Alle onnodig draaiende progs uit
-HDD opgeruimd en defragmenteerd
Niets hielp. CPU belasting zijn op de momenten niet hoog, Geheugen is nog meer dan genoeg vrij. Nu ben ik dus op zoek naar een tool zoals taskmanager, die geeft heel netjes aan welk programma cpu of geheugen verbruikt. Maar zijn er ook tools die aangeven welke progs of files HDD activiteit gebruiken? Wellicht dat ik hier aan af kan lezen wat de oorzaak is.