Toon posts:

Techniek Eigen Lettertype Op Je Site

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een manier om mijn eigen lettertype op mn site te gebruiken. Het moet dan ook in (bijna) alle soorten browsers te zien zijn!

Een site waarop dit het geval is, is bijv. Geenstijl.nl
Alleen kan ik in de broncodes e.d. de manier niet vinden...

Mijn eigensite is www.wyger.nl/usr/marceleu
(wordt uiteindelijk een .eu adres, is al geregistreerd gereserveerd maar nog niet beschikbaar)

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

volgens mij wordt gewoon aangegeven welke characters er gerbuikt moeth worden .. char set .. iso-8859-1

maar ben geen website bouwer dus eigenlijk weet ik het niet :P

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vraagje: wat had je zelf al gezocht :?
Als ik Google op "Font Creator" levert me dat slechts circa 2.160.000 hits op. Daar zal toch wel iets voor je tussen zitten zeker? ;)
Lijkt me persoonlijk gewoon een kwestie van je eigen truetype font bouwen en dan in je fonts dir zetten en gebruiken, of ben ik nou gek :?

[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 23-02-2006 20:24 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
http://www.mikeindustries.com/sifr/

Zoiets misschien een optie?
Dit systeem gebruiken ze volgens mij ook op geenstijl.

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 20:24:
Vraagje: wat had je zelf al gezocht :?
Als ik Google op "Font Creator" levert me dat slechts circa 2.160.000 hits op. Daar zal toch wel iets voor je tussen zitten zeker? ;)
Lijkt me persoonlijk gewoon een kwestie van je eigen truetype font bouwen en dan in je fonts dir zetten en gebruiken, of ben ik nou gek :?
Dat is het probleem niet..
Font heb ik al, maar wil dit gebruiken op mijn site. Maar omdat dit geen standaard lettertype is, zie alleen ik het (omdat ik hem wel op mn pc heb), maar de rest van nederland niet!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 14:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

HielkeJ schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 20:25:
http://www.mikeindustries.com/sifr/

Zoiets misschien een optie?
Dit systeem gebruiken ze volgens mij ook op geenstijl.
Weet ik wel zeker, en dat is ook gewoon na te lezen in de bron van GeenStijl.... Daarnaast is deze vraag in Webdesign & Graphics, waar hij eigenlijk thuishoort, al zo vaak voorbij gekomen dat ze er onderhand boeken vol mee kunnen drukken. Volgende keer dus iets beter zoeken. :)

Trouwens, Mars2005, ik zie dat je in al je topics alle woorden in de titel met een hoofdletter laat beginnen. Dit trekt op een onbeschofte manier de aandacht naar je topic toe; probeer in het vervolg normaal hoofdlettergebruik aan te houden. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.